Ett tips till...

Mer
14 år 5 månader sedan #253049 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ett tips till...
Jag tackade nej på grund av att jag var sjuk.
Tyckte det var konstigt att de inte hade gjort
personundersökning innan de valde ut mig.
Mer
14 år 5 månader sedan #253174 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Ett tips till...

Admin1 skrev: Hemvärnet får man nog inte vara med i om man har schizofreni eller psykossjukdom för de är nog tveksam till att man skall få ut vapen. Kanske Lottakåren eller Bilkåren går för kvinnor dock, men jag vet inte.


Jag har lämnat in mitt vapen för en stund, men funderar på att ta det tillbaka nu när jag blir mer stabil. Jag hade en reaktiv psykos i lumpen, befälen ville ta mig till läkare men jag vägrade. Jag blev godkänd i lumpen och gick därefter med i HV. Jag lämnade in det för jag inte ville att hemvärnet skulle få skit om jag hade ihjäl mig med det (eller på annat sätt).
Mer
14 år 5 månader sedan #253325 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ett tips till...
Jag skulle nog vara inaktiv i hemvärnet, så länge som jag använde antipsykotika och ett par år efter jag eventuellt slutat med dem. Det finns risker för ens eget liv om man har vapen hemma och får en psykos.
Mer
14 år 5 månader sedan #253333 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett tips till...
Håller med Admin! Stod med farsans hagelbössa laddad och klar att avfyra med mynningen mot ansiktet hemma i hallen i mitt föräldrahem! Det var jag och morsan hemma och en lätt stöt i golvet med kolven hade räckt.

Det som gjorde att jag avstod, var att den som skulle få se min hjärnsubstans på väggarna, hade varit morsan, därför avstod jag! :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #253383 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ett tips till...
Vilken tur att du avstod, Nissegossen... du har fått och får uppleva mycket gott, eller hur?
Mer
14 år 5 månader sedan #253398 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett tips till...
Ja, nu med backspegel ser man ju att var bra att man var en överlevare! Denna händelse var redan på 70-talet. Farsan dog 1980 och då vart bössan såld...

Men, man ryser....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum