Ett tips till...

Mer
14 år 5 månader sedan #253383 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ett tips till...
Vilken tur att du avstod, Nissegossen... du har fått och får uppleva mycket gott, eller hur?
Mer
14 år 5 månader sedan #253398 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett tips till...
Ja, nu med backspegel ser man ju att var bra att man var en överlevare! Denna händelse var redan på 70-talet. Farsan dog 1980 och då vart bössan såld...

Men, man ryser....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #253609 av w200i
Svar från w200i i ämnet Ett tips till...
Nissegossen, hade du någon relation till vapen tidigare?
Mer
14 år 5 månader sedan #253618 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett tips till...
:lol: Jag har ett litet prisskåp med skyttebucklor och om jag hade varit med på sista årspristävlan dvs alla poäng på tävlingarna under det året. Det året hade jag haft en chans att få första pris som var ett Mausergevär och det när jag var fjorton år gammal...Jag tävlade alltså med vuxna...

Fick dock inte vara med på den, för att jag och familjen skulle åka ned till Skåne under semestern, så jag fick ett hederspris i stället...
Jag gick ur skytteföreningen när jag var femton och hade lämnat min kåthet på vapen bakom mig.

Har också gjort lumpen och under repmånaden insåg jag ju vansinnet bakom allt vad krig och vapen hette och sjukskrev mig under övningen för en akut psykos och sökte därefter vapenfri tjänst och blev frikallad fyra år senare! Detta på grund av att under övningen råkade kompaniet ut för ett bakhåll och hele gänget hade strukit med och jag skulle skjuta på min kompis som låg inom handgranats avstånd och förväntades skjuta ned honom. varför skulle jag skjuta mot min kompis även om han var ryss eller norrman, han var ju ändå min kompis!!!????

Är du nöjd?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #253621 av w200i
Svar från w200i i ämnet Ett tips till...
Funderade bara om det är naturligare att ta till vapen, vid t ex självmod, om man har en vana vid dessa då man drabbas av psykotiskt skov.
Mer
14 år 5 månader sedan #253625 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett tips till...
Jag frågade en gammal erfaren läkare en gång om hur läkare tog livet av sig! Svaret kom omedelbart; Grovpistol! Då han var till åren kommen, så påtalade jag för honom att läkares livslängd låg en del under genomsnittet, då svarade han på det;Kanske dags att skaffa vapenlicens!

Så, läkare har en inställning till livet ungefär som jag själv kommit fram till, nämligen, att den dan man drabbas av en obotlig sjukdom på ålderns höst, som kan innebära i slutänden en kvalfull död, så kommer jag också att göra något, men inte med vapen, dock är det garanterat dödligt och jag bara somnar in och vaknar inte mer! Nej, det är inte tabletter utan något annat och jag har det hemma....

Detta att jag har möjlighet att själv välja ger mig konstigt nog en trygghet....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum