Motivation till motion

Mer
18 år 2 veckor sedan #38150 av Sofie
Just nu är det promenader jag trivs bäst med. Försöker få upp ett bra tempo och gå en längre bit. Det är härligt med friskluft och våren och allting. Egentligen skulle jag vilja komma igång med gympan igen, men kommer inte iväg. Tycker antagligen inte att det är tillräckligt roligt. Vill bara säga, att det är lätt att glömma vilken effekt en liten endorfinkick kan ha på humöret. Rensar tankarna att röra på sig. Tänker att det är bra så länge man inte blir prestationsfixerad. Själv är jag ialla fall inte tävlingsmänniska och i grunden ganska lat. Det ska vara motion med "behag".

/Sofie
Mer
18 år 2 veckor sedan #38164 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet Motivation till motion
Jag är totalt beroende av att röra på mig. Utan min "fix" blir jag helt ångestfylld och deppig. Favoritsättet att träna på bland alla guldklimpar är dans. Att röra sig i takt med musik är det bästa som finns. Sen kan det vara en dansant aerobic-klass, ett pass afrikansk dans eller en pardansklass som salsa. Det spelar inte så stor roll. Bara det svänger och man får svänga med. Där tycker jag att det är lätt att hitta motivationen till motion om man känner sig hängig. Musiken drar igång en...
Mer
18 år 2 veckor sedan #38207 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Motivation till motion
Har funderat på Afrikansk dans. Tog kontakt med Urkraft. Det stupade på att jag tyckte det var dyrt och att dagen och tiden inte passade. Annars tänkte jag att dans faktiskt kunde vara litet roligare än Friskis och Svettis gympa, men det blev som sagt aldrig av. Någon som har tips om billiga danskurser?

/Sofie
Mer
18 år 2 veckor sedan #38208 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet Motivation till motion
Dans är ju tyvärr ofta ganska dyrt. Det jag gör för att få ihop det ekonomiskt är att varva dans med aerobics och step up. Om man prövar sig fram så hittar man snart de passen som är i stort sett som en dansklass och så får man dansa fast det är mycket billigare. Jag tränar också på Friskis fast går på aerobic och step up i stället för gympa. Har du testat det? Vilken stad bor du i förresten?
Mer
18 år 2 veckor sedan #38210 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Motivation till motion
Stockholm...
Gympa passar mig bäst, eftersom jag aldrig kommer upp i form och tränar regelbundet, det blir bara av då och då.

/Sofie
  • lotta
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #38217 av lotta
Svar från lotta i ämnet Motivation till motion
Tjoho..........Jag började träna igår. Jag går på gym och har för avsikt att bli fastare i kroppen...... konditionen skippar jag där, jag går ut och promenerar 3km direkt efter i stället.

Jag har varit träningsnarkoman förr och har inte för avsikt att bli det igen.

Visst är det dyrt, autogiro är ett alternativ eller så får man dra in på något annat i två månader. Fondmedel kan man också söka. Jag fick pengar på min födelsedag härom dan och dessutom en våg sååååååååå det var bara att bestämma sig nu eller om tio kilo till.