Motivation till motion

Mer
18 år 2 veckor sedan #38219 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Motivation till motion
Duktigt jobbat Lotta.

Själv nöjer jag mig med endorfinkicken. Börjar tycka att min kropp är okej, så länge jag inte går upp mer så.

/Sofie
Mer
18 år 2 veckor sedan #38220 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Motivation till motion
Att gå ner i vikt handlar inte bara om att träna, måste tänka på vad man stoppar i sig också.

/Sofie
Mer
18 år 2 veckor sedan #38229 av Graatass
Svar från Graatass i ämnet Motivation till motion
Önskar att alla med psykiska problem, vad det än är, ber sin läkare om att antingen få gå på typ SATS eller Friskis&Svettis, eller ännu hellre att det bildas grupper där man motionerar tillsammans. Det bör vara lätt ordnat från psykiatrin. Eftersom alla bör vara eniga om att motion är hälsosamt. Utan att komma in på om det är psykologi eller psykiatri, eller fysiskt eller psykiskt, eller biologiskt eller psyko-dynamiskt. Kort sagt, det bör finnas pengar till sådant oavsett till vilken ideologi man anser sig tillhöra.
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #38235 av osso
Svar från osso i ämnet Motivation till motion
En sak är konstig. Om man är tex arbetslös eller studerande så får man rabatt på friskis och svettis. Men inte om man är sjuk. Behöver inte sjuka träna sin kropp och har de så jätte-mycket pengar? Samma gäller på badhuset. Konstigt tycker jag.

Maj
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #38241 av
Svar från i ämnet Motivation till motion
På SATS får man rabatt när man är sjuk eller pensionär.
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #38243 av osso
Svar från osso i ämnet Motivation till motion
Ok. Vad är SATS och var ligger det?

Jag tycker att motion, gymnastik, styrketräning och avslappning, det borde de ha som att det ingick i behanligin på psyket. Det skulle hjälpa mågna. Och då får man lite kontakt med andra människor också.

Maj