Vad brukar ni göra?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 10 månader sedan #42922 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad brukar ni göra?
Jag minns tiden före innan jag hade en sysselsättning! Mådde dåligt av att inget göra. Visste om det, men gjorde inget åt saken! Blev halvt tvingad att börja på en folkhögskola, på en kurs för psykiskt funktionshindrade!

Där fick jag lära mig, att man mår bättre om man är aktiv på lektionerna!
Det är kul ibland att diskutera med lärarna! Efter det började jag på min nuvarande sysselsättning. Alla som har följt mig, har sett en markant utvecklingsstege. För det mesta var jag arg och irriterad på småsaker!

Men numera söker jag konstruktiva lösningar, och att min omgivning fokuserar på mina bättre sidor. Datorn har hjälpt mig mycket, är mycket öppnare som person numera!

Vågar prata känslor på ett annat sätt numera! Sen, att man umgås med sådana man tycker om, är också viktigt för ens utveckling.

Jag tror faktiskt bekymmer är omstörtande för ens tankeverksamhet! Negativa problem mår ingen bra av, utan man får lämna problemet olöst, eller så måste man söka hjälp, men kom ihåg, det är bara du själv som kan fixa biffen! Det kan ingen annan göra!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 10 månader sedan #42953 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad brukar ni göra?
Jocke,

Jag håller med om att sysselsättning är väldigt viktigt för välbefinnandet och fler kunde nog arbeta bara de fick chansen. Vad har du för sysselsättning på dagarna numera?

Dator är också ett väldigt viktigt hjälpmedel för att bryta social isolering. RSMH och andra organisationer, vill att datorn skall räknas som ett hjälpmedel, som man kan få bidrag för att anskaffa.
Mer
17 år 10 månader sedan #42956 av white_light
Svar från white_light i ämnet Vad brukar ni göra?
Datorn är väl mer än hjälpmedel idag?
Kan man klara sin vardag utan dator och då menar jag inte någon form av beroende, utan den medvetna strategin att med alla medel begränsa pengahanteringen samt att bankerna gärna vill att du gör deras jobb samtidigt som de debiterar dig för detta. Tur de gammla i släkten inte behövde uppleva dagen samhälle.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 10 månader sedan #42970 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad brukar ni göra?

Admin1 skrev: Jocke,

Jag håller med om att sysselsättning är väldigt viktigt för välbefinnandet och fler kunde nog arbeta bara de fick chansen. Vad har du för sysselsättning på dagarna numera?

Dator är också ett väldigt viktigt hjälpmedel för att bryta social isolering. RSMH och andra organisationer, vill att datorn skall räknas som ett hjälpmedel, som man kan få bidrag för att anskaffa.



Jo, vi sysslar med legoarbeten åt bl.a cederroths! Jobbar halvtid! Får en viss ersättning för det på en månad.

Jag känner då minst två i min omedelbara närhet som skulle behöva bidrag för dator och internet.

Synd att internet inte kan ingå i bostadstillägget?

Annars gör jag fortfarande inte så mycket, men visst är jag mer aktiv numera, tränar ju styrkepass 2 ggr/Vecka, utom nu under sommaren.
Funderar på ett styrkeset att köpa.

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 10 månader sedan #42981 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Vad brukar ni göra?

white_light skrev: Vad brukar ni göra när ni mår dåligt?
Vad får er att må bättre?
Helst så ska det ju vara positiva saker...
Men ni får skriva vad ni vill, jag kan inte hindra er!

Själv så vill jag inte bli lämnad ensam när jag mår dåligt,
då brukar det gå lite illa.
Och så känns det alltid bättre att få blir omplåstrad när jag har skärt mig.

*kram*
//white_light


Jag tänker mycket på Sara. Det är mycket henne som jag har i mina tankar. Annars så uträttar jag det jag måste göra för att få må så bra som det bara går. Jag mår bäst när jag reder mig själv, men ibland kanske man behöver få lite hjälp. Imorgon ska jag köpa en ny stereoanläggning i Göteborg. Jag ska till Hi-fi butiken. Jag vill ha riktiga grejer.
Mer
17 år 10 månader sedan #42991 av Saari
Svar från Saari i ämnet Vad brukar ni göra?
Jag har en underbar katt som jag brukar gosa när jag mår som sämst. Jag är en sann djurälskare, än hur ledsen och apatisk jag blir så finns det alltid en viss tröst och glädje i att ta hand om ett djur.