Må bättre med D-vitamin!

Mer
6 år 2 månader sedan #1028877 av Richard
Jag var och lämnade en väldans massa prover på order av psykiatern. Det var en väldans massa kaos på dom! Bl.a. D-vitamin, vet inte siffrorna, men han sa att det var väldigt, väldigt lågt. Så han skrev ut Divisum, 2 tabletter, 1600 IU om dagen. Jag hade en burk receptfria D-vitaminer, men som också innehöll 800 IU per tablett.

Men så läste jag lite mer om D-vitamin, det tar tid att bygga upp det. Så i runt 30 dagar har jag tagit 4000 IU, som är max rekommenderad dagsdos. Nu är den burken slut, och började idag att ta det jag har fått förskrivet.

Finska forskare har upptäckt ett samband mellan låga halter av vitamin D och utveckling av Parkinsons sjukdom senare i livet, enligt en studie publicerad i Archives of Neurology i juli 2010. Personer med låga halter av vitaminen tycks ha en trefaldigt högre risk att utveckla Parkinsons, även om ytterligare forskning behövs. Enligt ny forskning har framkommit att immunförsvaret inte kan aktiveras om det inte finns D-vitamin i kroppen. Sjukdomar som cancer, diabetes, MS, och depression kan uppkomma till följd av D-vitaminbrist. Även barnlöshet kan tillskrivas brist på D-vitamin.


sv.wikipedia.org/wiki/D-vitamin

Nu på vintern är de flesta inte ute så mycket, o solljuset bildar D-vitamin.

Bara ett tips!
Mer
6 år 2 månader sedan #1028889 av Utomjordingen
Jag kör D3-vitamin - 50 µg varje dag!'



Sen har jag andra vitaminer och mineraler som jag också tar varje dag.
Mer
6 år 2 månader sedan #1028917 av Recard2016
Jag tar vitaprana's d-vitamin, vet inte styrkan. Sen tar ja även b-vitamin, magnesium o multi-vitamin.
Mer
6 år 2 månader sedan #1028929 av Nissegossen
Har vi inte avhandlad det här, ja vad är meningen det ligger ju på viska.se sedan förut och inte alls länge sedan?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1028931 av Nissegossen
Jag har svårt att behöva tala om en sak som redan ligger på viska och upprepa mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1028932 av Geta
Svar från Geta i ämnet Må bättre med D-vitamin!
Det kan ha tillkommit nya medlemmar.