Framkalla rösthallucinationer?

Mer
15 år 7 månader sedan #152622 av Isa-Alise

Gäst skrev: Geta: Det har jag också tänkt, men hallucinogener verkar främst ge annorlunda tankebanor och synhallucinationer, inte rösthallucinationer, men får forska vidare i det!

Inwatto: Jag förstår det, men det här har blivit lite av en fix idé för mig, sen har jag väl en relativt låg självbevarelsedrift, men det spelar ingen roll. Och att det ska vara lika har jag läst, men saken är väl mest den att jag är så trött på att det "vanliga" och vill ha annat, och därmed bl.a. rösthallucinationer.

Till alla: Ursäkta om någon tar illa upp då kanske en del av er lider av era hallucinationer, det är inte inte alls min mening att på något sätt håna er eller liknande, så ni vet.


Jag uppfattade dig fel, och håller nog med ovanstående talare...
Mer
15 år 7 månader sedan #152623 av Inwatto
Jag tolkade också gästens uppsåt med att vilja uppleva rösthallucinationer till en vilja till förståelse av saken. Det kan vara svårt att läsa sig till hur något upplevs och då kan enda sättet till förståelse vara att uppleva saken själv. Tyvärr tror jag att de som hör röster har andra gener och alltså en lite annorlunda hjärna än en som är psykiskt frisk och stabil. Även om man försöker med droger kanske man inte kan få till den överhörning som eftersträvas utan man blir bara skadad och inte ett dugg klokare. Ingen vinst i sikte.

Har gästen dålig självbevarelsedrift och tycker att dennes liv ändå är värdelöst så vill jag protestera. Människor är mer än guld värda, allihopa.

Prata inte med hat i munnen!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #152626 av
Svar från i ämnet Framkalla rösthallucinationer?
Tack för alla svar!

Ja, anledningen till detta.. är väl dels att jag är urtrött på allt och vill ha något nytt, vad det än må vara, men det kanske är som ni säger att jag har fått en lite för positiv bild på det hela, antar att jag får lita på då ni säkerligen har långt mer erfarenhet inom jag inom ämnet.

Får tänka på vad jag ska göra, Isa-Elise, ditt tips som involverar två kompisar är tyvärr inte möjligt då jag inte kan blanda in utomstående i detta (utom ni på forumet då ;)), sen är det något i den stilen det känns?

Jag har kanske haft det någon gång men det kan lika gärna varit att jag hört fel, t.ex. ett antal gånger hört mitt namn ropas av min mor (har ett väldigt ovanligt namn så tvivlar på att jag hört någon annans familjemedlem/kompis ropa) , de var liksom avlägset...ganska förvirrande. Är det något liknande ni upplever, (kanske mer intensivt då)? Jag kanske ändå provar någon vanlig hallucinogen först...


(obs, ej starkt tankeförvrängande, det kan ju gå..illa)

Nu kom jag på en sak förresten, skulle ni jämföra era negativa upplevelser av hallucinationer med t.ex. så som snetrippar på psykedelia bilvit beskrivna?

t.ex. den här

www.flashback.info/showthread.php?t=439983
Mer
15 år 7 månader sedan #152630 av MsTibbs
På Second Life finns det en "värld" som heter "Virtual Hallucinations", som är menat som ett utbildningsmaterial om schizofreni. Man är ju en gubbe och går omkring i världen där, kan pilla på saker elelr itta på saker och omvärlden reagerar som om man var där. Rösthallucinationer är en del, som hänger kvar så länge man går omkring i den delen av Second Life.

"virtual Hallucinations" är bra gjort kan man säga, men på ett sätt kan jag ändå inte rekommendera den, just för det var *för* bra. Jag mådde groteskt dåligt i många timmar efter det, så akta er för att gå dit, jag trodde jag skulle kunna hantera det lätt "jag satt ju bara vid datorn", men icke... uschyamej... :(
Mer
15 år 7 månader sedan #152741 av Admin1
Det har funnits en schizofrenisimulator på nätet, som heter Mindstorm, men den är för tillfället ur funktion. Den illustrerar hur det är att ha hallucinationer och vanföreställningar för friska. Det finns en annan sämre schizofrenisimulator här:
www.npr.org/programs/atc/feature ... index.html
Mer
15 år 7 månader sedan #152752 av MsTibbs

Admin1 skrev: Det har funnits en schizofrenisimulator på nätet, som heter Mindstorm, men den är för tillfället ur funktion. Den illustrerar hur det är att ha hallucinationer och vanföreställningar för friska. Det finns en annan sämre schizofrenisimulator här:
www.npr.org/programs/atc/feature ... index.html



Detta är Mindstorm tror jag: www.janssen.com/janssen/mindstorm_video.html