Panik

Mer
13 år 9 månader sedan #323017 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Panik
OK; men gå till läkare ikväll då, så du får avklarat den biten för att det 'är nu ikväll du behöver höja INNAN psykosen bryter ut. Vågar du inte höja kontakta sjukvåden på din ort iklväll och bed läkare skriva ut en högre dos och fråga om du får hämta receptet i morgon och fråga samtidigt om lov att redan ikväll höja dosen, samt om läkaren kan sjukskriva dig.

Skriv ut sidan och ta med den redan ikväll så får vi se om inte läkare ger mig rätt.
Du är redan i farozonen för en psykos, dvs kaos i hjärnan, stoppa den nu och du mår bättre i morgon! I morgon=ny Dag=nya förutsättningar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #323018 av Geta
Svar från Geta i ämnet Panik
Vad skulle du göra om du inte jobbade? Admin1 brukar
framhålla att sysselsättning är viktigt för att må bra.
Vad är det på ditt jobb som gör att du mår dåligt?
Mer
13 år 9 månader sedan #323019 av Lillan
Svar från Lillan i ämnet Panik
VN88>> När jag skriver utgår jag ifrån mig själv. Har ingen aning om hur du faktiskt har det.
Så här är det för mig:
jag får ibland sparka mig ut genom dörren, allra värst är det efter ledighet. Men när jag kommit över tröskeln så funkar det och sedan blir det lättare. Men stannar jag hemma för många dagar, dör jag inombords, känner mer press och det blir en ond cirkel eftersom jag orkar allra minst då. Bygger upp paniken och ångesten, funderar på vad folk tänker och tycker, ser allra minsta fel jag gör innan jag en val vad jag ska äta för frukost. Till slut, går jag inte ens ut.

Har du någon som kan sparka ut dig genom dörren?

Ta hand om dig.

Lillan
Mer
13 år 9 månader sedan #323021 av VN88
Svar från VN88 i ämnet Panik

Nissegossen skrev: OK; men gå till läkare ikväll då, så du får avklarat den biten för att det 'är nu ikväll du behöver höja INNAN psykosen bryter ut. Vågar du inte höja kontakta sjukvåden på din ort iklväll och bed läkare skriva ut en högre dos och fråga om du får hämta receptet i morgon och fråga samtidigt om lov att redan ikväll höja dosen, samt om läkaren kan sjukskriva dig.

Skriv ut sidan och ta med den redan ikväll så får vi se om inte läkare ger mig rätt.
Du är redan i farozonen för en psykos, dvs kaos i hjärnan, stoppa den nu och du mår bättre i morgon! I morgon=ny Dag=nya förutsättningar


Du har nog rätt.. jag ska nog göra det..

Och Geta är allt bakande och att bara vara där som gör att jag mår sämre sysselsätter mig hemma istället...
Mer
13 år 9 månader sedan #323022 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Panik
Suck...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #323023 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Panik
:rolleyes: Regeringens inflytande skål!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum