Gudpsykos?

Mer
18 år 9 månader sedan #19781 av bara_på_låtsas
Jag har blivit löjligt rädd för Gud. Jag vågar inte ha ihjäl insekter för jag tror att allt dåligt jag gör slår tillbaka direkt på mig. Jag är livrädd för att dö för då hamnar jag i helvetet. Hela den här gudgrejen sträcker sig fruktansvärt långt och styr hela min vardag numera. Det är inte direkt så att jag äslakr gud eller så, jag är mer livrädd och känner mig torterad av gud. När det händer något dåligt så undrar jag alltid vad jag har gjort för fel för att förtjäna det. :be
Mer
18 år 9 månader sedan #19784 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Gudpsykos?
Jag tror att Gud är god och vill oss väl... han straffar oss inte... däremot kan vi skapa våra egna helveten på jorden genom det vi gör... som att få psykos efter drogmissbruk kan vara ett helvete... men det har inget med Gud att göra... bara med enga val...

Svårare tycker jag är att se svälten i världen och undra varför Gud tillåter det att vara så... jag tror att Gud har lagt jorden i våra händer och gett oss anvar för att ta hand om vår jord och om varandra... han ingriper inte och hindrar inte våra dumheter...

Vet inte om det här var till nån hjälp, men vad jag menar är att Gud straffar oss inte... lidande, svårigheter, och elände är en del av livet... och ibland bidrar vi till det själva... ibland drabbas vi ändå... det liksom bara ingår i livet...
Mer
18 år 9 månader sedan #19797 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gudpsykos?
Låter som kanske dina tankar på Gud kan vara en vanföreställning, men jag är inte helt säker. Antipsykotika kan ha effekt mot vanföreställningar samt kognitiv beteendeterapi. Du kan ju försöka vara kritisk till dina Gudföreställningar och försöka hitta bevis och motbevis till dem. Om man är kritisk och ifrågasättande till sina vanföreställningar så kan de lindras, men det bästa är nog att få riktig terapi.
Mer
18 år 9 månader sedan #19839 av leva
Svar från leva i ämnet Gudpsykos?

Niklas skrev: Tänk OM gud. Inte på. Jävla idiot

Varför i Herrans namn kan man inte tänka på Gud. Måste man tänka om Gud? Så knasigt.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19850 av
Svar från i ämnet Gudpsykos?
Det är som det ska faktiskt, förr tänke alla så hela tiden.


Du ska älska gud och vara löjligt rädd för att han inte ska älska dig, för det gör han trots att du int älskar honom, det var han som satte livets låga i din förfader.
Mer
18 år 9 månader sedan #19854 av bara_på_låtsas
Svar från bara_på_låtsas i ämnet Gudpsykos?
ni börjar fan tappa greppet allihopa på viska. Ni är fan helt dunderpsykotiska, kan inte ens skriva normalt utan ni är allihopa bara en hög med osammanhängande drabbel. Svårt att få nåt vettigt svar här? :väggen