Röster eller icke röster det är frågan

Mer
11 år 5 månader sedan #535869 av Mimngla
Har börjat med en ny grej... Precis innan jag ska sova så ligger jag och hör ett ihärdigt mumlande, väldigt lågt och jag kan knappt urskilja några ord men det är som en bandspelare som har hakat upp sig, det går bara ett i ett i ett. Men jag vet inte om det är inbillning eller om det faktiskt är att jag har börjat höra röster. Det är väldigt dumt, för jag håller på och försöker en gång för alla trappa ner på mina insomningstabletter, men eftersom det där mumlandet stör mig när jag ska försöka somna så leder det till att jag går upp och tar en tablett till. EN gång dock, jag vräker inte i mig flera stycken, och det kommer jag aldrig göra, men hur ska jag få det här att sluta ?
Mer
11 år 5 månader sedan #535871 av ensamflickan
Jag fick synhallucinationer av insomningstabletter (flunitrazepam). Min psykiater sa att det inte alls var ovanligt att man hallucinerar innan man somnar om man tar sömnmedicin.
Mer
11 år 5 månader sedan #535927 av Admin1
Låter inte allvarligt med mummel vid läggdags. Det som är jobbigt är högljudda röster, som liksom har makt över en och som man vill lyda. Det är också ganska vanligt att höra viskningar eller mummel vid läggdags, eftersom det är lugnt och tyst. Det du kan göra är att ligga på sidan med höger öra mot kudden för det kan göra att mummlet försvinner. Att ligga på rygg kan nog öka risken för att höra röster.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #535958 av Guest
Svar från Guest i ämnet Röster eller icke röster det är frågan
Admin1,

Är det inte så att om man hör dåligt så ökar risken att få denna sjukdomen? Är det inte större risk för döva att utveckla sjukdomen?
En US sa det på psyk i alla fall.
Mer
11 år 5 månader sedan #535961 av Geta
Jocke borde känna till det men han vet inte några med både hörselproblem och schizofreni samtidigt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 5 månader sedan #535968 av Jocke
Har inte lyckats hitta en riktig koppling mellan schizofreni och hörselskadade. Bup-enheten i lund har en specialteam inriktad på de med dålig hörsel, men det verkar vara för alla diagnoser? Det som jag minns mest av alla fördomar, är att man ska undvika att prata med de psykotiska som har hörselhandikapp.
Man tycker ju de borde finnas mer information, men detta är skriande, vi mixas ihop med andra som kanske har schizofreni men inte hörselnedsättning. Vi borde egentligen prioriteras lite annorlunda?

Vars är världen på väg?