Röster eller icke röster det är frågan

Mer
11 år 5 månader sedan #536202 av Admin1
För länge sedan påstod en läkarstudent att dövhet ökade risken för att få schizofreni, men jag har inte läst detta i någon av det halvdussin böcker om schizofreni som jag läst, så det kanske inte stämmer.
Mer
11 år 5 månader sedan #536203 av Geta
Har för mig att Johan Cullberg har skrivit om det.
Mer
11 år 5 månader sedan #536325 av Mimngla
Tycker ärligt talat att det låter väldigt konstigt om det skulle finnas en koppling mellan hörselproblem och schizofreni... Men iofs skulle det kunna förklara lite av mina bekymmer, eftersom jag har haft lite problem med hörseln. Framförallt har jag problem med väldigt kraftig vaxbildning, har varit hos läkaren flera gånger och fått suga ur öronen med en obehaglig maskin. Skulle ju faktiskt kunna förklara mumlet, nu när jag tänker närmare på det...Men känns som sagt var konstigt om det skulle finnas en koppling till psykossjukdom... Men man vet inte, allt är väl möjligt.
Mer
11 år 5 månader sedan #536333 av Geta
Orsaken till att schizofreni vid hörselnedsättning måste vara isoleringen som kan finnas när man inte hör.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 5 månader sedan #536339 av Jocke
Nej, problemet för mig, är att folk inte tycker jag ska få veta vad dem nyss har sagt i min egenkonstruerade fråga när jag inte har uppfattat vad som har sagts. Schizofreni betyder för mig, ofrivillig utanförskap som samtidigt förstärks av att jag rent fantasimässigt inte kan knåpa ihop den exakta ordalydelsen. Bristen på information kring denna frågan betyder för mig att folk inte bryr sig om att lägga in adekvat information, så att man får veta var man kan vända sig för att få exakt behandling kring dessa symptom. Jag fick troligen diagnosen ställd när vi hade familje samtal, för hur länge sedan kan bara gud själv veta. Jag var ett ensamt barn! Men med dessa intellektuella affektioner folk tilldelar mig, så kan dessa ord sakna betydelse, isåfall har jag ingenting att säga till om, utan det är enbart socialpsyk som kan bestämma min framtid, men dem har sagt, så länge du inte själv framför dina önskemål, så kan vi ingenting göra, men dem fattar inte vad exekutiv problematik är för ngt, så fattar dem inte problemets särart. Utan dem favoriserar kvinnans välgång, medan jag med en stark instinkt pläderar för könens jämlikhet och inte de könsstympade strukturella traditionella sysselsättningarna.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 5 månader sedan #536422 av Mimngla
Är du seriös Kluvjonte eller driver du bara?