Röster eller icke röster det är frågan

Mer
11 år 5 månader sedan #536548 av Admin1

Kluvjonte skrev: Knepet e att släppa på en liten psykos så att man hör dem tydligt och känner dem, får man lite syner e det ändå bättre.
Sen kan man börja ta itu med dem. Förslagsvis struntar man i medicinen en liten tid. För dom som vill kan man ju alltid börja om med den, den finns kvar , medicinen.
Sen tar ni kontakt med mig, så kan jag ta reda på vilka typer det e som besitter er.


Låter som ett mindre klokt förslag. Slutar man med antipsykotikan vid schizofreni så får 96 % psykos inom 2 år. Nu har de flesta här slutat med antipsykotikan, så de vet att det inte fungerar. Har man schizofreni gäller det att undvika psykoser för de kan ge funktionsförluster, som gör att man måste bo på gruppboende.
Mer
11 år 5 månader sedan #536583 av Nissegossen

Mimngla skrev: Är du seriös Kluvjonte eller driver du bara?

Han är en man? med vanföreställningar...

Han tror på sig själv och har slutat med all medicinering och han tror att han är frisk. Detta undrar jag ju om han inte till viss del har varit hela tiden och att han bara driver med oss andra på sajten. Håller honom på minst armlängds avstånd ifrån mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #536587 av Amandara
Jag har en massa mellanformer som tankedetraktion och en inre röst som jag samtalar med och även röster som låter som om de kom utifrån fast det är mycket sällsynt...... allt detta bara när jag är sjuk och inget nu tack och lov. Alla sjukdomsyttringar är jobbiga.
Mer
11 år 5 månader sedan #536642 av Inwatto
Bra att du är röstfri, Kluvjonte, men alla har det inte som du. Mina (inre) röster har aldrig talat bakvänt, så din metod skulle inte funka på mig. Sedan har jag inte bara kontakt med andar, utan har delpersonligheter i hjärnan som inte är lika flyktiga. De kan integreras och då "försvinner" de. Men, det verkar ta lång tid innan de försvinner och den processen sköter sig självt.

Vad som gör att du lyckats och andra inte lyckas bli av med sina röster är nog för att du haft ett mildare förlopp av sjukdomen.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 5 månader sedan #536677 av Geta
Ibland önskar jag att jag bodde på gruppboende. björk verkar ha så mysigt med lördagsfika. Men jag vet att jag mår bäst i min ensamhet.
Mer
11 år 5 månader sedan #536681 av satr
Jag mår också bäst i min ensamhet. Ja bjuder upp morsan på fika när jag är riktigt riktigt ensam. Men försöker att låta bli annars.