Hur många röster?

Mer
11 år 1 månad sedan #565278 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Hur många röster?
Jag har flera (ca 10) delpersonligheter som hörs som tankar. De är tysta när jag är ute, men kommer fram när jag är ensam hemma. Som mest hade jag 15 delpersonligheter, men flera av dom jag satt namn på har integrerats med mig och finns inte längre som en separat röst. Kallar jag på en sådan del, så händer inget. Det har tagit nästan 10 år att bli av med typ 5 delpersonligheter, så det är en långsam process.

För varje maskulin röst, finns det en feminin motpart. På så vis är det balans.

Sedan tror jag att andar kan ta över en delpersonlighet. Kanalisering kallas det. Då blir möjligheterna oändliga...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 1 månad sedan #565285 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur många röster?
Gamle mannen (sträng typ Gud), kvinnlig ängel (stöttande), röda gubbar (demoner, elaka) och ibland sorl eller diskussioner.
Mer
11 år 1 månad sedan #565320 av softice
Svar från softice i ämnet Hur många röster?
Inwatto,

låter oerhört jobbigt. fy fan. hur klarar du det?

jag har efter mina första psykoser, då jag inte kunde hantera rösterna, utan levde i dem, (men långt mindre komplicerat än som du) kunnat se sambandet mellan min stress/trötthet och rösterna. har aldrig trott på andar. det gör att jag efter situationen dödar dem (lustfyllt :twisted: ) i min tystnad och stillhet i ensamhet. men det sker ganska sällan numera att det är så här :)
Mer
11 år 1 månad sedan #565321 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Hur många röster?

MsTibbs skrev: Gamle mannen (sträng typ Gud), kvinnlig ängel (stöttande), röda gubbar (demoner, elaka) och ibland sorl eller diskussioner.


jag hör Gud när jag frågar i bön, om det jag behöver veta.
är det andligt?

det tror jag. min hjärna spelar mig inte ett spratt.
för det som sedan sker är realitet, här och nu :)
Jesus svarar på de böner, som är i linje med hans,
eller hons, vilja.

Issa Jesus,
Jesuiten magnus.

John 8:31-32.
Mer
11 år 1 månad sedan #565322 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Hur många röster?
Softice,

jodå, det går. Eftersom jag inte hör rösterna med öronen utan som tankar och bara en röst åt gången så är det som att ha 10 (osynliga) vänner. Det är inte så farligt. De har lärt sig att det är jag som bestämmer. Andarna är lite jobbigare. De respekterar inte mig på samma sätt. Då ger jag dem inte så mycket tid. Därmed så kan jag leva rätt normalt. När det var som värst, var jag upptagen dygnet runt med att försöka prata med alla som ville komma fram och visa sig. Det var spännande och utmattande. Har slutat med det nästan helt. Att vara ett medium är inte en ny karriär för mig.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 1 månad sedan #565325 av UnikOchEnsam
Svar från UnikOchEnsam i ämnet Hur många röster?
är.man,schizofren,om,man,ständigt,hör,ambulans,ljud och.viskningar?