Vad säger era röster?

  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 dagar sedan #581027 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vad säger era röster?
Jag hör inga röster så jag vet inte hur det är. På natten när jag ska sova och det inte går hör jag ibland att några samtalat, typ från rummet intill ,jag hör hur det pratas men inte nog tydligt för att höra vad dom säger. Tror inte att det är röster utan mer att det dånar i skallen eller kanske tinnitus.
Jag undrar om det går att vila när det pratar i huvudet, går det att somna? Om man pratar med någon och samtidigt hör röster vet man då vad som är vad? Hur känns det att inte få vara ifred?
Mer
11 år 5 dagar sedan #581056 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger era röster?
Rösterna i huvudet har makt över dig bara så länge du själv tillåter det. De förmår inte ett endaste dugg i verkligheten om det inte är sanktionerad av den högste.

Det är bara att låta bli att göra som de säger! De älskar att ha makt över andra. De är utav mig betraktade som psykopater många av dem. Jag har bara förtroende för en röst inom jag själv, de andra lyder jag inte. Inte den jag har kontakt med som jag gillar heller om det strider mot någon lag eller allmän människokärlek. De kan ställa till mycken förtret, men de kan också underlätta, det är upp till dig själv hur kontakten skall vara. Den jag litar på har aldrig svikit mig.

Att ha en någon inom sin egen tankesfär, som ger en information och är välvillig och hjälper dig i ditt inre, ser jag som en fortsättning av det kristna budskapet inom jag själv.

Jag ser det som helig ande, som jag har hjälp utav.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 dagar sedan #581065 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger era röster?
Kluvjonte,
Som vanligt ifrån dig, ren idioti! Ingen har tagit makt över mitt liv! Det är en ständig dialog inom mig och jag själv har alltid sista ordet inom jag själv!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 4 dagar sedan #581081 av koi
Svar från koi i ämnet Vad säger era röster?
Mina röster har bla sagt att min medicin är självmordspiller och att jag har maskar i hjärnan, "Döda mig". Jag har haft någon "författare" som rekommenderat böcker åt mig som jag borde läsa. Hör någon historielektion ibland, om slaget vid Lutzen och forna kungar. Jag har haft två röster som viskat i örat när jag skulle gå och lägga mig "Titta barnet sover." och så skrattar de, då pratar de på finska. Jag har röster på svenska, engelska och finska.
Mer
11 år 4 dagar sedan #581094 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Vad säger era röster?
Mina brukar försvinna när sömnmedicinen slagit in...men jag kan vakna på natten o höra dom...
Mer
11 år 4 dagar sedan #581101 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad säger era röster?
koi,
Kan du finska?

Edit:
Jag hade ett tag en röst som pratade på engelska. Hon använde ibland, inte så ofta, ord som jag inte visste vad de betydde. I sammanhangen kunde jag gissa mig fram förstås.