Vad säger era röster?

Mer
10 år 7 månader sedan #613757 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad säger era röster?
Röster kan triggas av stress och ångest. Om man minskar på stress och ångest kan rösterna minska.
Mer
10 år 7 månader sedan #613794 av Schism
Svar från Schism i ämnet Vad säger era röster?
Senaste var en som rappade "he deserves to die". Kunde vara grannen men det är ytters osannolikt att han skulle göra det. Skakade av mig det och brydde mig inte men hade sjävmordstankar ett tag efter och höjde min cipralex.
Vid en inläggning sa en röst som var från en personal när jag vände ryggen till som sa "din jävla äggplanta", hans egen röst men osannolikt att han sa det.
En gång när jag var riktigt psykotisk och var nära inläggning sa en röst "kom ut på gården då!!!", den var hotfull och det lät som en utlänning som hyste agg mot mig. Lät som det kom från grannen men det är osannolikt för där bodde ingen utlänning just där.

Annars så tror jag att jag hört röster i samband med samtal med andra personer där de liksom "morphas" eller smälter in i samtalet och att det blir som att personen säger något de egentligen inte säger i själva verket (med samma röst som personen jag talar med har). Någon annan som upplevt samma fenomen?
T.ex. när jag var på möte på föräkringskassan sa min handläggare "det är lingonen" när jag höll på att trappa ner min medicin och var smått psykotisk. Varför skulle hon säga det liksom? Haha :D
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
10 år 7 månader sedan #613796 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad säger era röster?
Ja, precis så är det för mig också- att jag hör röster från personer i närheten. Jag tror att de säger något, som de inte har sagt. Det som sägs har med mina rädslor att göra.
Sedan någon enstaka gång hör jag röster från TV:n. En mansröst sa babblar. Jag har blivit anklagad för att babbla här på Viska.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 7 månader sedan #613799 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad säger era röster?
Har vi gud inom oss? Eftersom så många tar del av samma information? Eller tar vi till oss olika information av en begynnelseord? Men jag undrar vad media vaktar på? Har så ordentliga positiva symptom, att min fasad håller på att krackelera till oigenkännlighet. Snart känner nog vissa människor inte igen mitt beteende, utan man kidnappas rent personligen av de människor som egentligen är sjuka, men som får hjälp från personalen. Frågan är ju vad ansvar är, det måste vara svårt att känna ansvar om man blir likgiltig av själva kidnappningens faktum?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 7 månader sedan #613930 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad säger era röster?
Psykosröster kännetecknas att de förekommer ofta och dessutom verkar de komma utifrån oftast. Ofta har de ett negativt budskap. Egentligen är bara rösterna ett problem om man mår dåligt av dem. Ibland kan det man hör förvrängas och bli till något annat. Det är inte hallucination utan illusion, som är en feltolkning. En hallucination kännetecknas av att det inte förekommer några sinnesintryck dvs det är tyst.
Mer
10 år 7 månader sedan #613951 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger era röster?
parpababa, vet du varför mammutarna dog ut?

Jo, det fanns inga papputar... :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum