Hej.

Mer
18 år 2 månader sedan #32457 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hej.
Jag har diagnosen Schizofreni. Jag har förföljesmani och har upplevt att folk velat förgifta mig osv.

Jag kom dock underfund med att vad det än var som gjorde att jag kände så, så kan jag inte gå omkring och vara rädd hela livet.

Därför trotsade jag det som gjorde mig rädd och tänkte, har de inte redan tagit livet av mig när de redan haft alla chanser i världen, för hur skulle jag kunnat förhindra det i så fall? Så får jag se hur det går nu.
Så jag brydde mig inte om det. Även det att de försökte hålla allt vad jag tycker om som gisslan, med det att det var hot om att om jag inte gjorde som de sade skulle något ont hända tredje person.

Detta accepterade jag inte heller. Detta för att ingen skall kunna hota mig och ställa krav på mig. Om du inte gör som jag säger.....
de behöver inte säga mer, utan då fyller jag i resten själv. Detta skulle så fall bli en självuppfyllande profetia.


Som tillägg kan jag tala om att min uppväxt kantas av en far som hade paranoia.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 månader sedan #32458 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hej.
Angående att jag skulle vara naiv. Ha,Ha jag vägrar att bli äldre än sexton år i mitt sinne (är 55) har haft diagnosen Schizofreni i 32...

Jag känner mig som pojke fast farfar jag kunde vara.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 månader sedan #32460 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hej.
När jag var nyinsjuknad sökte jag själv proffessionell hjälp på psyket. detta för att jag förstod att jag var sjuk och behövde hjälp.

Jag själv var den förste att säga att jag hade Schizofreni. Detta på en direkt fråga från en medpatient. Det var innan läkarna hade uttalat vad de misstänkte att jag hade för sjukdom.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 månader sedan #32461 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hej.
Angående att jag inte skulle vara negativ, så är jag nejet personifierat. Jag har negation i mina initialer. Du förstår inte vad det vill säga att ha initialerna NEJ.

Jag tänker negativt. Det vill säga, när man tänker så finns det oftast mer en tanke association.

Jag går vidare på den association med det värsta scenariot och bryr mig´inte om de tankar som inte varit farliga. Detta tänker jag i många led.

Detta för att det som inte skadar behöver jag aldrig vara rädd inför.

Glömde i första inlägget att jag har en direkt dialog inom mig med de röster jag hör. Genom den dialogen, som jag aldrig under min vakna tid är fri ifrån, får jag lite tips och vinkar om hur jag skall tolka det kollektiva undermedvetna som hela tiden kommer till mig. OBS det är bortanför Psykosen, för detta är inte längre en sjukdom på det sättet som man egentligen menar´.

Om du vill. så kan du kalla det kontakt med både onda och goda krafter. Där finns både Gud och den andra potentaten, som jag inte vill måla på väggen. Kan tilläggas att det fullt krig inom mig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 månader sedan #32462 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hej.
Precis som Columbus förstod. Han var erfaren sjöman, han förstod att när man är på havet så ser man ju inte längre än till horisonten.

Men han såg masterna försvinna bortom horisonten och de kom tillbaka.

Slutsatsen han gjorde var att jorden var rund och att man kunde segla västerut för att komma till Kina. Detta jag talar om är det Columbus gjorde, nämligen det här är ungefär som Columbi ägg!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 månader sedan #32465 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hej.
Kan bara tala om att i mig själv är jag ingenting. Jag har inte speciellt hög IQ, men den som står bakom mig (Goofy) har det. Han och jag kämpar på så gott vi kan. Vi står så att säga rygg mot rygg och slåss mot vad som verkar vara snudd på en övermäktig fiende.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum