vems ansikte är det..?

Mer
18 år 2 månader sedan #33678 av frost
jag har diagnosen kronisk/grav ptsd.

i vissa perioder när jag tittar på personers ansikten byter de skepnad och bli andra "varelser" i bland andra människor i bland nått annat, eller någon annan. jag får då för mig/eller en röst säger att de nya ansiktena är deras skyddsandrar...

är det vaneföreställningar eller vad kallas det?
Mer
18 år 2 månader sedan #34003 av milla
Svar från milla i ämnet vems ansikte är det..?
hm..jag skulle nog säga att det är en gåva..menar inte att ifrågasätta din diagnos.
  • MrX
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #37127 av MrX
Svar från MrX i ämnet vems ansikte är det..?
Detta känner jag igen kraftigt. Detta inträffar då jag tittar på någon ett tag, efter en litenstund så ser jag något slags djur. Jag tror detta beror på att vissa har gåvan att se bakom "masken" som vi bär och att vissa kan se det riktiga djuret vi faktist är. Att jag är övertygad om det är för även om jag äter zyprexa så inträffar detta. dock inte lika ofta numera, kan bero på att jag "vant" mig vid detta fenomen. I börjaran var jag lite rädd men insåg snabbt att det var inget att oroa sig över!
Mer
16 år 10 månader sedan #81060 av SarkasmAerBra
Hej, jag hittade denhär sidan bara idag så jag smygskriver lite som gäst. Men jag måste bara säga att de är skönt att läsa om människor med samma upplevelser som jag! Jag har aldrig hört talas om någon förut som ser ansikten som förvrids sådär. Jag brukar se dem förvridas till demonishaktiga, "deras sanna jag" som jag brukar se de. Endel gånger byter de färg & får en gloria kring sig också. (m.m)
Mer
16 år 10 månader sedan #81085 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet vems ansikte är det..?
Jag ser också folk byta skeppnad om jag stirrar ut dom lite eller vilar blicken på dem så att säga, titta genom dem, då dyker andra ansikten fram. Detta ser jag även på mig själv när jag stirrar i spegeln, men även när jag tittat på porträtter av folk eller foton.

Men sen så finns det en annan sak som är lite annorlunda som jag tror att du menar, detta att folk verkligen bytte ansiktsform utan att man stirrar ut dem. Det sistnämnda hade jag också mycket under det akuta skedet av min psykos.
Mer
16 år 10 månader sedan #81090 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet vems ansikte är det..?
Jag har sett det och kan medvetet ta fram det. Tycker dock inte om det och likadant med mycket annat!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum