vems ansikte är det..?

Mer
16 år 10 månader sedan #81247 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet vems ansikte är det..?
Läs min TWILIGHT ZONE som ligger på Viska.se, du kan söka på google på Nissegossen TWILIGHT ZONE viska.se Så får du läsa min filosofi!

Där står bla annat att jag anser att varje själ som finns är representerad av en stjärna i Universum!
Det spelar ingen roll om det är en människas eller ett djurs själ, alla själar kan representeras av en stjärna.

Detta gör att jag tycker att vi skall vara aktsamma om djuren och behandla dem precis såsom människor!

Det står i Bibeln att du inte skall slakta ett djur som har sin själ i sig!
Onekligen så lyser ju en stjärna starkt och har man den förmågan att se själen bakom, så är lysande ögon ingen omöjlighet, för det lyser en stjärnas ljus i ögonen på den som har livet kvar i sin själ!

Detta är djupa tankar som människor i allmänhet inte har de tankarna de är nog unika! Jag har själv aldrig läst att det skulle vara så, men det är min filosofi!

Om vi nu är beroende av en levande planeten jorden, så är det så att det gäller alla solar som lyser över just denna tillvaro och att vi kan förflyttas i detta himmelrike från liv till liv i själen, där vi kan komma in i en helt annan verklighet lika snabbt som en blinkning i ögat! Det gäller en för alla och alla för en!

Det ser ut likadant för det mesta, men verkligheten skulle kunna se helt annorlunda ut på ett enda ögonblick!

Kan bara säga att alla är vi födda med evigt liv från början och hur lång livslängd är då det inte i en stjärna?

Jmf gärna med Astrologi!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 10 månader sedan #81251 av Mei
Svar från Mei i ämnet vems ansikte är det..?
Jag ska läsa de ^^
Men idag är en dålig dag så jag orkar inte..
(men jag lovar att läsa!)
  • Mian
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #87012 av Mian
Svar från Mian i ämnet ansikten
Jag har inte fått någon diagnos och jag är nog inte så intresserad av att få en heller .... för mina syner osv stör mig inte ... men de gör mig väldigt nyfiken...

Jag har sett ansikten förändrats på 2 personer... både har varit speciella och övernaturliga män. Den ena gången så förändrades ansiktet flera gånger till helt andra ansikten .... han blev yngre ... såg ut som mitt ex, mitt barns lärare, sen flera andra som jag inte kände igen ... han var medveten om att jag såg vad jag gjorde och frågade om det var okej ... jag förstod ingenting ... jag bara satt och stirrade och kände mig euforisk över att något övernaturligt skedde ...

Den andra mannen har förändrat sitt utseende många gånger under kort tid ..(några timmar ...) Han såg ut som 3 helt olika personer som jag tidigare mött och som varit viktiga för mig ... Han förvandlades till min döda farbror och talade till mig om saker jag behövde veta. ..

Han såg också ut som en bödel vid ett tillfälle ... sedan en prinsliknade person .... jag tror att han kanske varit i tidigare liv.

Hur kan de här ske??? Det ÄR INGA HALLISAR!!! eller??? Har jag psykos?

No way ... förmycket händer som är bra och nyttiga för mig ... hur kan de då vara psykos? Jag skulle aldrig våga säga det här till folk ... inte ens min familj ... jag är rädd för att dom ska söka hjälp till mig då.

Men de händer ju ....
Mer
16 år 8 månader sedan #87026 av leva
Svar från leva i ämnet vems ansikte är det..?
Jag har väldigt svårt att känna igen människor. Tycker att alla ser lika ut.
Mer
16 år 8 månader sedan #87385 av aspie
Svar från aspie i ämnet vems ansikte är det..?
Ca 50% av personer med Aspergers syndrom har prosopagnosi, dvs de kommer inte ihåg ansikten.
Mer
15 år 9 månader sedan #136312 av aspie
Svar från aspie i ämnet vems ansikte är det..?
Problemen med "face recognition" som förekommer både vid Aspergers och schizofrenia, nämns i denna doktorsavhandling på sidan 17.
ethesis.helsinki.fi/julkaisut/la ... eepina.pdf