Hur vet man att man hallucinerar?

Mer
8 år 9 månader sedan #753903 av Admin1
Märker ni om ni har lätt att höra fel? Jag märker att när de säger priset i affären, så händer det ibland att jag hör fel pris.
Mer
8 år 9 månader sedan #753905 av Geta
Så märkliga saker som jag hör personer i min omgivning säga, så kan det inte vara hörfel.
Det brukar vara meningar med många ord.
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 9 månader sedan #753917 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Hur vet man att man hallucinerar?
Jag hörde i vintras att en indisk utbytes student, säga -(mitt namn), are you stupid or something? När jag hade fel om en fråga som läraren ställde på kemi lektionen. Men jag tror det var en illusion, eftersom killen (utbytesstudenten) var schysst annars.
Mer
8 år 9 månader sedan #753935 av Nissegossen
Jag har en ständigt pågående dialog inom mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 9 månader sedan #753967 av koi
Jag kan höra fel på siffror ibland.
Mer
8 år 9 månader sedan #753979 av Nissegossen
Under ett prov i tredje klass hörde jag en massa siffror i huvudet och försökte hålla siffrorna i huvudet vad gällde talet jag skulle lösa. Rent ut sagt, redan då var jag utsatt för hallucinationer, jag tror på fullt allvar att jag hörde mina klasskamraters siffror när de var upptagna med att tänka på de siffror de själva hade i huvudet på dem själva. Trots att jag ville hålla det talet jag var på i huvudet så gick inte det. Jag var störd under min utveckling, sant utvecklingsstörd.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum