Tv:n pratar med mig

Mer
8 år 8 månader sedan #769827 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tv:n pratar med mig
Meditation har en avstressande effekt och mediterar man regelbundet så kan stressen minska och man blir mer resistent mot extrem stress. Vad gäller stress är det så att när man mår bra, så tål man mer stress än när man mår dåligt. Det kan vara bra att försöka leva så man mår bra oftast för att minska stresskänsligheten.
Mer
8 år 8 månader sedan #769843 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tv:n pratar med mig
Meditation är inte alltid bra när man har psykossjukdom. Det kan göra saken sämre. När jag var buddhist sa min lärare att alla ska inte meditera.

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 8 månader sedan #769848 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Tv:n pratar med mig
Precis, jag håller med eftersom när man redan är inne i sig själv på grund av ljuden inne i huvudet så blir man inte mindre stressad av meditation. För det är konstant inre stress i alla fall på grund av satans ljuden inne i huvudet även om man slappnar av. Man kan bli ännu sjukare! Allt när det gäller den inre verkligheten har bara varit av ondo för mig. Eftersom jag bara får knäppa tankar/vanföreställningar som tillexempel om min knäppa tanke om min komet som kommer i framtiden som bara ger mig ångest bara jag tänker på det.
Mer
8 år 8 månader sedan #769885 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tv:n pratar med mig
Jag avråder bestämt alla för att göra kundaliniyoga, det gör att den onde får fritt spelrum inom er och det kan få oanade konsekvenser. Överhuvudtaget passar inte meditation alla. Jag ger mig inte på det för att jag känner direkt att jag inte skall meditera.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 7 månader sedan #771539 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tv:n pratar med mig
Gammal svenska, jag vet, men jag får säga att herrens vägar äro outrannsakliga och varje människa har sin egen tro. Jag kan aldrig dissa din egen tro, för att den är personlig och din själ är okränkbar såsom varje annan människas.

Du har all min respekt för din tro, men vill bara säga, respektera andra människors tro.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 7 månader sedan #771541 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tv:n pratar med mig
Din också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum