Ekonomi

Mer
15 år 7 månader sedan #150213 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ekonomi
Vulkan verkar ha normala priser, så det verkar inte bli dyrare. Förmodligen är det dyrt att trycka upp en större upplaga, som är svår att sälja utan måste reas under tryckkostnaden.
Mer
15 år 7 månader sedan #150271 av Ready
Svar från Ready i ämnet Ekonomi
Vet du om Abzu och Compulsive har sålt många böcker? Jag tror det är svårt att tjäna pengar på böcker om psykisk sjukdom, själv läser jag inte sådana böcker, för jag vet precis hur det är att vara psykiskt sjuk. Helst vill jag få en bok översatt till engelska så att marknaden blir större.
Mer
15 år 7 månader sedan #150278 av Ready
Svar från Ready i ämnet Ekonomi

PSR skrev: Nej, jag har aldrig försökt få en bok utgiven. Har påbörjat sju-åtta böcker men det blir inte bra. Som jag skrivit tidigare, det är 1/50000 som kan försörja sig som författare. Programmerare är mycket bättre i såna fall.

Hur så? Har du funderat på att bli författare? Det finns skrivarkurser man kan gå. Tror det är lättare att försörja sig som översättare, vetenskapsjournalist, deckarförfattare och så vidare. Mina ämnen är så smala. Finns ingen marknad.


Fast det är väl ofta så att dem bästa författarna går inte skrivarkurser.
Mer
15 år 7 månader sedan #150453 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ekonomi

Ready skrev: Vet du om Abzu och Compulsive har sålt många böcker? Jag tror det är svårt att tjäna pengar på böcker om psykisk sjukdom, själv läser jag inte sådana böcker, för jag vet precis hur det är att vara psykiskt sjuk. Helst vill jag få en bok översatt till engelska så att marknaden blir större.


Nej, jag har inte hört hur många böcker de sålt. Böcker om psykiska besvär kan sälja bra ibland och Berny Pålssons böcker går väl väldigt bra. Hon är förresten medlem här.