Ekonomi

Mer
15 år 7 månader sedan #149885 av Ready
Svar från Ready i ämnet Ekonomi
Tack så mycket. Det är dock fortfarande mycket arbete kvar innan det blir en färdig bok. Vet du om Compulsive och Abzu har fått sina böcker utgivna av förlag eller är det e-böcker?
Mer
15 år 7 månader sedan #149898 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ekonomi

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 7 månader sedan #149910 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ekonomi
RSMH brukar ha skrivkurser.... det kanske kan vara något...

www.rsmh.se/
Mer
15 år 7 månader sedan #149912 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ekonomi
Här är en sådan kurs, sista ansökningsdag har varit, men ring och fråga om de har restplatser... telefon 08-7723360 eller invänta nästa kurs...

29 september - 3 oktober, Åsa folkhögskola
Språk och tanke
Innehåll:
Att träna sig att skriva och formulera sina tankar både i skrift och muntlig form.

Sista anmälningsdag: 20 augusti 2008
  • Moshe
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #149941 av Moshe
Svar från Moshe i ämnet Ekonomi
Jag har själv planer på att skriva en bok men känner mig hämmad. Varje mening och ord tar emot och känns felaktiga.
Mer
15 år 7 månader sedan #149946 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ekonomi
Då är en skrivarkurs med handledare vad du behöver!

Om du skriver, skriv då som om du talar med någon, berättelsen tar form genom ditt inre samtal och det blir en dialog inom dig, men det innebär inte att du skall eller bör skriva i dialogform.

Det innebär att du skriver som om du talade med någon och formar dina tankar som om du berättade en historia för någon. Sedan ger du själv svaren men det behöver inte vara i en dialogform det du skriver.

Svårt att förklara och sluta inte skriv! Jag skrev för hand på papper innan jag gick min första data och skrivkurs. Jag rev och eldade upp flera texter jag skrev, för att det lät alldeles för töntigt när jag läste det jag skrev, så därför förstörde jag flera ggr materialet jag skrev, vilket jag ångrar idag,

Datorn var en välsignelse för mig.

Lycka till!
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum