Kan det bli en bok?

Mer
14 år 4 månader sedan #260296 av mopa
Svar från mopa i ämnet Kan det bli en bok?
Låter bra. Lycka till :D
Mer
14 år 4 månader sedan #260305 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Kan det bli en bok?
Från grubblerier till psykos: Ett litet steg att ta

Jag visste inget om schizofreni innan mitt insjuknande. Trodde väl som de flesta andra att det rörde sig om en personlighetsklyvning. En god sida och en ond sida. Jag visste just ingenting, men fördomar, det hade jag. Kan bli arg på mig själv när jag ser tillbaka. Vidare finns det ingen gräns mellan frisk och sjuk. Sjukdomen smög sig på, likt en tjuv om natten...

Jag var en aktiv utövare av diverse sporter innan Sjukdomen. Innebandy, korpfotboll, terränglöpning, styrketräning och motorcykelåkning. Ett efter ett föll dessa intressen bort. Jag låg hellre på sängen och fantiserade dagarna i ända. Jag gick från (relativt) utåtriktad till första klassens eremit inom ett par år. Just det att sjukdomen kommer gradvis gör det svårt att försvara sig mot den. I början hade jag en vag känsla av att något var fel, sedan trappades det upp. Trodde på fullaste allvar att Säkerhetspolisen borrade i väggarna och planterade mikrofoner och kameror där. Mina telefoner kom inte heller de undan. Jag förstörde ett par mobiltelefoner i min jakt på främmande teknologi, med syftet att spionera på mig. Att jag inget hittade tolkade jag som att de var slugare än jag. Naturligtvis avlyssnade de mig från bilar med känsliga mikrofoner riktade mot mina fönster. Så måste det vara. Just så gick mina tankegångar. Inget kunde få mig att tro annorlunda. Jag hade ju rätt, trodde jag.
Mer
14 år 4 månader sedan #260424 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan det bli en bok?
Är det du, Fantasio, som håller på att skriva en bok? Det verkar väldigt lovande måste jag säga och jag tycker absolut att du skall fortsätta med den.
Mer
14 år 3 månader sedan #266221 av Fantasio
"Som diagnostiserad schizofren så uppvisar jag en rad symptom som är omisskännliga för sjukdomen. Paranoia och så kallade positiva symptom. I en tid av stor oro och förföljelsemani trodde jag mig ha hittat boten; Grill- och ugnsfolie.
Jag skred en dag till verket och täckte mina fönster med detta "universalmedel". Det skulle väl ta udden av mina förföljares stridsmoral. Men det slutade inte där. Jag lindade in huvudet och fötterna i folien. Så fort jag gick utanför dörren (vilket inträffade allt mer sällan) var jag beredd och virade således in mina fötter och mitt huvud med folien. Bar en stickad mössa för att försvåra upptäkten för mitt tilltag. Det hjälpte, så tillvida att jag kunde röra mig relativt fritt på stadens gator."
Mer
14 år 3 månader sedan #266222 av mopa
Svar från mopa i ämnet Kan det bli en bok?
Okey....om det funkar så är det bra.
Mer
14 år 3 månader sedan #266306 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan det bli en bok?
Jag har läst att det är ganska vanligt med aluminiumfoliehattar och det finns t.o.m ett avsnitt i Wikipedia om det.
en.wikipedia.org/wiki/Tin_foil_hat
Jag flyttade förresten postningarna till rätt tråd.