Kan det bli en bok?

Mer
14 år 5 månader sedan #259616 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kan det bli en bok?
Låter spännande, keep writing!

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 5 månader sedan #259657 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan det bli en bok?
Låter väldigt intressant! Fortsätt att skriva. Medlemmar som har skrivit en bok har ju rätt till en banner på sajten.
  • Khai
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #260014 av Khai
Svar från Khai i ämnet Kan det bli en bok?
lycka till!

Dra Ditt strå till Stacken!

...vi är många vi är starka
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #260090 av
Svar från i ämnet Kan det bli en bok?
[i:12vg44vw]Del två av min kommande best seller[/i:12vg44vw]

Att aldrig få en lugn stund tär på en. Jag känner ständigt efter. Har jag positiva symptom? Har jag ångest? Är jag deprimerad? Frågorna är många och svaren är få och svårtolkade. Allt detta grubblande äter upp mig innifrån. Det liknar tvångstankar och tycks omöjligt att sluta med.

Förmodligen har jag varit sjuk sedan födseln. Min kära mor var sjuk när hon bar på mig och titta här så det blev. Jag misstänker att jag har en medfödd hjärnskada, men jag har inte gjort något för att kolla upp det, då det skrämmer mig att få det svart på vitt. Jag nöjer mig med att tro och spekulera, det räcker i dagsläget att ha papper på att jag har schizofreni. Det är jobbigt nog att tampas med.

Dock hade jag turen att göra min "psykosdebut" sent i livet. Jag var inne på mitt 38:e år och hade således redan lagt grunden till mitt liv. Jag hade arbete och lägenhet när sjukdomen slog till. Då är det värre för dem som är i tonåren när de blir sjuka. Risken finns att en ung människa med en svår psykisk sjukdom (dit jag räknar schizofreni) aldrig kommer in på arbetsmarknaden. De straffas således dubbelt. Det är väl det enda positiva i mitt fall, att jag hade klarat av dessa saker innan jag insjuknade.

Men hur kunde det gå så snett för mig? Varför blev just jag sjuk? Psykisk sjukdom är ytterst ovanligt i min släkt och ingen har haft schizofreni innan mig, så vitt jag vet. Varför drabbades jag? I mina grubblerier får jag ibland för mig att jag straffas av Gud. Jag har gått emot Honom eller misshagat Honom på något sätt. Det komiska är att jag inte ens är religiös. Dock, när jag sitter på kammaren och glor in i väggen låter hela konceptet med en gud högst trovärdigt. Då kan jag till och med få för mig att jag levt tidigare liv. Karma, alltså. Jag har syndat svårt i ett tidigare liv och nu betalar jag priset. De få stunder jag mår bra och i alla fall är en spillra av mitt tidigare jag, kan jag vifta bort dessa tankar som nonsens, men när jag mår sämre verkar det hur logiskt som helst.
Mer
14 år 4 månader sedan #260242 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan det bli en bok?
Väldigt bra skrivet! Skriv mer och absolut en bok!
Mer
14 år 4 månader sedan #260270 av Anacharphilchia
Svar från Anacharphilchia i ämnet Kan det bli en bok?
Jag skulle definitivt köpa och läsa den :D