Det är tio år sedan

Mer
12 år 5 månader sedan #441801 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är tio år sedan
Jag tycker att man är för inriktad på att schizofreni är ärftligt och då är lösningen att abortera foster med schizofrena anlag. Så gör man med foster med Downs syndrom.
Det finns snart inga barn med Downs syndrom.
Det är klart att rent ekonomiskt är det en lösning. Vad kan annars vara målet när man gentestar schizofrena?
Mer
12 år 5 månader sedan #441803 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Det är tio år sedan
Jag tror att nya mediciner kan passa en viss genetisk förändring. Det blir ett sätt att styra medicineringen så att man inte behöver pröva sig fram på samma sätt som nu.
Mer
12 år 5 månader sedan #441810 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är tio år sedan
Det konstiga i schizofreniforskningen är att man påstår att det har ingen betydelse hur vi behandlar varandra här i samhället för uppkomsten av schizofreni? Allt är bara gener och ärftligt. Hjärnkoll har väl det synsättet? Det är väl rent politiskt uppifrån som man vill ha det så.
Mer
12 år 5 månader sedan #441817 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är tio år sedan
Vilken omgivning? Ska det politiskt bestämmas genom Hjärnkoll vad vi ska tänka och tycka om schizofreni.
Målet är att abortera bort foster med schizofreni anlag. Det har filosofen Torbjörn Tännsjö själv framfört i TV.

Man försöker lägga in moteld och påpeka att det även följer med kreativitet med psykoser.
Mer
12 år 5 månader sedan #441822 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är tio år sedan
Man säger att allt står väl till, men det undrar jag?
Mer
12 år 5 månader sedan #441850 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är tio år sedan
sv.wikipedia.org/wiki/Torbj%C3%B ... nnsj%C3%B6
Tännsjö är rådgivare till Socialstyrelsen.