Det är tio år sedan

Mer
12 år 5 månader sedan #443278 av Ready
Svar från Ready i ämnet Det är tio år sedan
PSR,

Du skriver i din recension att författaren till Schizophrenia Revealed är professor. Motsvarar inte det typ lektor på svenska?
Mer
12 år 5 månader sedan #443279 av björk
Svar från björk i ämnet Det är tio år sedan
Själv sitter man inne på de schizofrenas bibel surviving schizofreni med Torres !.
Mer
12 år 5 månader sedan #443280 av Ready
Svar från Ready i ämnet Det är tio år sedan
Titeln Surviving schizophrenia är väldigt passande för det är faktiskt svårt att överleva denna sjukdom om man har den gravt.
Mer
12 år 5 månader sedan #443281 av björk
Svar från björk i ämnet Det är tio år sedan
jag hade haft den gravt om jag inte haft min data o "kak-boden" !


!!!
Mer
12 år 5 månader sedan #443441 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det är tio år sedan
Professor i USA är nog som professor i Sverige. Associated professor i USA motsvarar docent i Sverige.
Mer
12 år 4 månader sedan #444292 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Det är tio år sedan
Professorer i USA har tre olika grader: Assistant Professor (nydisputerad universitslärare med forskningstjänst), Associate Professor (får man efter ett visst antal publikationer), och sen Full Professor, vilket innebär en fast professorstjänst. Den får man efter väl meriterad forskning och publikationer.

Jag har arbetat som Assistent Professor vid universitet i Canada. Det var väldigt stressigt med hög press på att prestera och publicera samt mycket undervisning och foskning.

Det finns även en lägre nivå som heter Lecturer, vilket är odiputerad universitetslärare eller disputerad med enbart undervisningstjänst.

I Canadas franskspråkiga delar används ordet professor som lärare i största allmänhet. Det innebär inte disputerad eller universitetstjänst i detta fall. Man är professor (lärare) även i grundskolan.