Dansbandsmusik

Mer
3 år 2 månader sedan #1316682 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dansbandsmusik
Det har nog med samhällsklass att göra.
Mer
3 år 2 månader sedan #1316683 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Dansbandsmusik
Jag lyssnar mest på olika sorters metal men även på folkmusik. Förutom när jag skapar, då blir det superflummig musik.
Mer
3 år 2 månader sedan #1316684 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dansbandsmusik
Har varit på Göteborgsoperan en gång i rent studiesyfte. Det var på valborgsmässoafton och bussbolaget reade ut resan.

 
Mer
3 år 2 månader sedan #1316685 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Dansbandsmusik
Vittrad.. Du kanske inte kan spela? Det brukar bli flummigt då :D
Mer
3 år 2 månader sedan #1316686 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Dansbandsmusik
Gillar absolut inte dansbandsmusik. Själlös och inställsam. Det är synd för ofta så är de duktiga musiker som får sitt levebröd av dansbanden. På fritiden spelar de vad de vill.  Gillar inte heller Mellon även om jag tittar. Gangsta rap är inte min grej heller. Våld och sexuella övergrepp. Att jämföra de båda musikstilarna går inte. De är nog lika illa men på varsitt sätt.

När jag gör låtar själv försöker jag vara opåverkad av musiken runt omkring mig. Det är lätt nuförtiden eftersom det är så mycket skit som pumpas ut i etern. Men disco gillar jag fortfarande trots att min "glansperiod" var på 70-talet. När jag åker Ålandsbåten finns flera dansgolv och jag brukar hänga på discot. De flesta är dock på dansbandets sida.
Mer
3 år 2 månader sedan #1316691 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Dansbandsmusik

Klanggedin skrev: Vittrad.. Du kanske inte kan spela? Det brukar bli flummigt då :D


Jodå, spela kan jag. Jag menade att jag lyssnar på flumflum när jag målar eller ritar.