Skillnad på Theralen och Theralen?

Mer
16 år 3 månader sedan #106150 av Admin1
Theralen tabletter och droppar ger nog samma effekt, men dropparna skulle jag gissa ger 5-10 minuter snabbare effekt. Man kan också dosera mer varierad dos med dropparna än tabletterna. Tråkigt att du skall ha så besvärliga sömnproblem. Har du prövat Remeron?
Mer
16 år 3 månader sedan #106159 av Aspergergirl

Admin1 skrev: Theralen tabletter och droppar ger nog samma effekt, men dropparna skulle jag gissa ger 5-10 minuter snabbare effekt. Man kan också dosera mer varierad dos med dropparna än tabletterna. Tråkigt att du skall ha så besvärliga sömnproblem. Har du prövat Remeron?


Precis som jag trodde då... (att droppar har lite snabbare tillslag än tabletter men att de annars har samma verkan). Jag undrar om min läkare fått hjärnsläpp och glömt/missat att jag redan har Theralentabletter??? Jaja, skit samma. Jag ska testa dropparna åtminstone innan jag dömer ut dem helt.

Angående Remeron så har jag fått detta förut, men det hjälpte (då) inte heller, varken på depp eller sömn. Usch, det är så hemskt att inte kunna sova. När jag går och lägger mig på kvällen får jag världens ångest. Hjärtat rusar på mig och jag kan knappt andas. Detta har gjort att jag är RÄDD för att gå och lägga mig. Inget bra alls!! /A
Mer
16 år 3 månader sedan #107280 av Aspergergirl
Nu har jag provat flytande Theralen i två dagar. Först provade jag att dosera 0,5 ml men det gav ingen effekt alls. Så igår kväll provade jag 1 ml och hoppades innerligt att jag skulle få sova. Men vad hände? Ingenting!! Trött ÄR jag ju, men sova går bara inte!! Jag ska ge Theralenet några dagar till men jag har inget större hopp om att bli hjälpt av det. Är så otroligt ledsen och besviken. /A
Mer
16 år 3 månader sedan #107281 av Geta
Någon gång måste du ha sovit.
Annars skulle du inte ha hängt ihop vid det här
laget.
Mer
16 år 3 månader sedan #107283 av Aspergergirl
Jag kanske har formulerat mig tokigt. Jag sover i snitt 3 timmar per natt så LITE sömn får jag ju, men LÅNGT ifrån tillräckligt. /A
Mer
16 år 3 månader sedan #107292 av aspie
Seroquel är bra sömnmedicin. Har du prövat Melatomin? Atarax är inte särskilt effektivt, men tillsammans med något annat kan den fungera.