Skillnad på Theralen och Theralen?

Mer
16 år 3 månader sedan #107355 av Aspergergirl

aspie skrev: Seroquel är bra sömnmedicin. Har du prövat Melatomin? Atarax är inte särskilt effektivt, men tillsammans med något annat kan den fungera.


Jag får redan ett stort gäng med medicin som borde hjälpa mig att sova, men som bevisligen inte har effekt. Min medicinlista idag är följande:

morgon: Citalopram 40 mg
kväll: Zyprexa 15 mg, Nozinan 50 mg, Stesolid 5-10 mg
natt: Theralen 40 mg

Alla medicinerna utom Citalopram är tröttande/lugnande. Så jag borde vara totalt nerdrogad om kvällarna men det är jag inte! Har därför inget hopp om att Seroquel eller Atarax kan hjälpa mig. Jag har i princip gett upp om att någon medicin kan hjälpa mig. :cry: :cry: /A
Mer
16 år 3 månader sedan #107381 av Admin1
Vilken tid på kvällen tar du Zyprexa, Nozinan och Stesolid? Bäst effekt på sömnen har de nog c:a 1 timme innan man går och lägger sig.
Mer
16 år 3 månader sedan #107389 av Aspergergirl

Admin1 skrev: Vilken tid på kvällen tar du Zyprexa, Nozinan och Stesolid? Bäst effekt på sömnen har de nog c:a 1 timme innan man går och lägger sig.


Jag brukar ta detta klockan 20.00. Det kanske är för tidigt då? Jag går och lägger mig mellan 21.30 och 22.00. Kan jag inte somna stiger jag upp och är uppe en stund innan jag går och lägger mig igen. Det är min psykolog som sagt att jag ska göra så i stället för att ligga kvar i sängen utan att kunna sova. /A
Mer
16 år 3 månader sedan #107514 av Admin1
Du kanske skulle försöka att ta Nozinan, Zyprexa och Stesolid 20.45 dvs en timme innan du går till sängs. Kanske blir det litet lättare att somna in då.
Mer
16 år 3 månader sedan #107519 av Aspergergirl

Admin1 skrev: Du kanske skulle försöka att ta Nozinan, Zyprexa och Stesolid 20.45 dvs en timme innan du går till sängs. Kanske blir det litet lättare att somna in då.


Ja jag ska se om jag kan få det att fungera. Det är ju lite struligt eftersom min mamma har hand om medicinen. Jag är hemma hos föräldrarna vid 19-tiden då jag tar in hästarna från hagen. Ska jag ta medicinen vid 21 eller strax före så får jag vänta hos dem så länge. Det känns lite jobbigt, men KANSKE kan jag få medicinen med mig hem så jag kan ta den när jag vill. Dock måste min läkare gå med på detta i så fall.

/A
Mer
16 år 3 månader sedan #107586 av Admin1
Om det är så besvärligt för dig, så är det nog ingen idé att pröva denna dosering för effekttillskottet blir troligen enbart marginellt. Har du hört dig för om de kan ge KBT mot dina sömnbesvär? Jag har hört att det kan ge effekt.