Lugnande medel

Mer
19 år 4 månader sedan #7623 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lugnande medel
Jag håller med Geta att han uttryckte sig väldigt konstigt. Risken med antipsykotika är främst om man använder höga doser av gamla antipsykotika för då kan man bli vissen - extrapyramidala biverkningar, depression, akatisi mm
Låg dos av nya antipsykotika har sällan allvarligare besvär om man undviker Zyprexa, som hos vissa kan ge stor viktökning. Men en oskicklig läkare skall helst inte befatta sig med antipsykotika. Helt rätt!
Mer
19 år 4 månader sedan #7663 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Lugnande medel
Hej Interlude,

Du kämpar på väldigt bra... söker hjälp... försöker förklara hur du har det... jobbigt att vården inte ser hur du mår... att du inte får den hjälp du vill ha... men vet att du ändå kämpar på bra... trots motgångar och svårigheter...

Titta in på chatten här på Viska... kanske ett litet samtal skulle hjälpa en stund... skriv mer i forumet... att skriva av sig kanske också gör att det lättar lite... kolla självhjälpsråden... det kanske finns några guldkorn där som fungerar för dig...

Jag tänker på dig... önskar dig allt väl... hoppas att du får hjälp... och att du snart mår bättre...

Kram, Isa-Alise
Mer
19 år 4 månader sedan #7667 av Galen
Svar från Galen i ämnet Lugnande medel
Läkare är bra på att apa efter böcker. Bara för att du kan formulera dig bra och inte talar osamanhängande så anses du inte som sjuk. Du är naturligtvis sjuk, du ska naturligtvis prova psykosmedecin och se om dina besvär lindras. Du förstår det finns många typer av psykotiska besvär.
Mer
19 år 4 månader sedan #7668 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Lugnande medel
jo jag håller faktist med dig, att dom går mkt efter böcker. jag gick inte stelt heller eller hade en konstig ställning.
Mer
19 år 4 månader sedan #7728 av nanna
Svar från nanna i ämnet Atarax
Har faktiskt fungerat lika bra på mig som stesolid o sobril. Kanske skall vara tacksam för det?
Mvh ANna
Mer
19 år 4 månader sedan #7749 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Lugnande medel
ja kanksede det, jag skulle verkligen vilja att dom funkar på mig. gör dom baa dock om jag överdoserar så jag somnar!