Hur får jag det utskrivet?

Mer
16 år 1 månad sedan #115438 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur får jag det utskrivet?
När det passar så slår Saari ner på oss som är
schizofrena och haft psykoser, annars är vi
bra att ha.
Det jag tror är att Saari triggar igång andra med
sina ryska rouletter.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 1 månad sedan #115439 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur får jag det utskrivet?
Jo, men tänk på att Saari och Evillynn är unga inklusive deras vänner som också besöker oss. Det är meningen att denna forum ska ha ett brett spännband! Om det bara blir vi, så blir vi en liten forum. Saari kanske förstår senare, att detta kan påverka en annan liten flicka till liknande självskador, därför är det viktigt att vi finns där och stöttar. Om vi bara ser till våra egna sjukdomar, då ser vi själva bara det sjuka och inte det friska inom oss!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 1 månad sedan #115442 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur får jag det utskrivet?
Jag tycker inte om att Saari beklagar sig över att
det finns psykotiska personer inskrivna på hennes
avdelning, när hon vänder sig till ett forum med
schizofrena och psykotiska personer.
:rolleyes:
Mer
16 år 1 månad sedan #115443 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Hur får jag det utskrivet?
Saari, du måste förstå att vi här på Viska inte har den information om dig och ditt tillstånd som din läkare har, alltså kan vi inte bedömma vilka mediciner du kanske borde ha.
Att läkaren som regel inte skriver ut benso tycker jag är bra faktiskt.
Jag hade en läkare som var väldigt frikostig med benso en gång UTAN att hon informerat min om riskerna för beroende.
Jag var ung då och hade inte så mycket kunskap, vilket nästan resulterade i beroende.
Nu menar jag inte att du skulle ta Xanor för ofta, men det är så otroligt lätt att ta en extra, bara en extra och kanske nån till. Sen sitter man i skiten.
Det går många gånger att få bukt med ångesten och impulser på andra, bättre och mer varaktiga sätt. Tex fysisk aktivitet som kan minska ångesten väldigt mycket, det har jag själv erfarenhet av.

Jag kan förstå att din läkare kan ha uppfattat ditt uttalande som ett förtäckt hot faktiskt. Så skulle jag kanske uppfatta det också i hennes ställe. Om du är en god debattant måste du kunna se din debatt-motståndares synvinkel också.
Mer
16 år 1 månad sedan #115462 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur får jag det utskrivet?
Jag tror det är väldigt svårt att få Xanor om man har diagnosen borderline, eftersom då är beroenderisken hög och användning av Xanor olämpligt. Att du tidigare fått Xanor beror nog på att du inte hade den diagnosen då. Dessutom har du ju nyligen överdoserat 2 gånger, vilket resulterat i akutbesök och en sådan sak försvårar säkert också.

Jag tycker att du skall berätta för dem om den ångest du lider av och fråga dem hur du skall hantera dem. Kanske finns det andra läkemedel än Xanor, som du kan få. Tyvärr finns det inget läkemedel, som kan ta bort all ångest och oavsett behandling brukar det alltid finnas ångest kvar tyvärr, som man får leva med. Hoppas att det löser sig och att ångesten din släpper.
Mer
16 år 1 månad sedan #115475 av Nissegossen
Geta, vi är alla här sjuka och jag gör själv ingen skillnad på vem som har vad. Alla kan behöva hjälp ibland och då skall vi inte stänga ute den som ropar i sin nöd.

Till Saari vill jag säga, att har du inte sådan dödsångest så att du inte luktar skit på tre meters håll har du inte gått igenom vad jag och andra gått igenom..

Försök att stå ut, beroende framkallande medel är skit, rent ut sagt. De gör ett beroende som är skitsvårt att bli av med.

Det är aldrig så svårt att man inte klarar av ångesten. Gå igenom den och framför allt, gör dig själv ingen skada. Har någon gång fimpat ciggarretter i näven för att straffa mig själv, det ända var ju att jag fick brännskador och ont och man skall vara god ve sig self, så länge man har sig som Dansken säger.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum