Hur får jag det utskrivet?

Mer
16 år 1 månad sedan #115408 av Evillynn
uhm... Hon hotade mig med bältsäng och LPT för att jag satt på golvet!
Mer
16 år 1 månad sedan #115431 av Saari
Svar från Saari i ämnet Hur får jag det utskrivet?

Geta skrev: Läkarna kan inte vara nickedockor åt patienternas
nycker.
Det måste vara en klok läkare som står emot.
Trots att hon blir utsatt för förtäckt hot.
Det är väl inte meningen att patienterna ska
regera sjukhusen, hur bra debattförmåga de än
har.
Det måste vara ett missförstånd.
Att beklaga sig här på Viska, när man varken har
schizofreni eller psykos är inte rätt Forum.


Förlåt. Men jag tycker att det här forumet är så bra, det finns så många kloka personer här med mycket erfarenhet och goda råd. Jag har trivts så bra här trots att jag inte har psykoser, kanske främst för att jag inte vill hänga på forum där alla har samma problem med självskada då det är svårare att reflektera över det hela. Ni har gett mig mer perspektiv än jag funnit på något annat forum. Men jag kan "gå och beklaga mig" någon annan stans om ni vill, nu blev det helt plötsligt en jävla dålig stämning.

Så förlåt igen, jag ska inte uppta er tid och energi mer...
Mer
16 år 1 månad sedan #115432 av Sylviaplath
Va?? Vad det ett förtäckt hot Saari, det uppfattade inte jag det som. Trodde det var en illustration för hur otrevligt det är med sönderskuren hud? Klar överreaktion från läkarens sida...

Hur som helst. Det verkar vara en maktkamp på gång mellan dig och dina vårdare. När sånt händer går ingenting att göra från din sida. Det bästa är att sluta diskutera den här delen av vården med dem, även om det är fullständigt bizzarrt (med tanke på att det är din vård, och deras uppgift). Man får tyvärr ge upp försöken att kommunicera och räta ut missförstånd ibland. Det är inte ditt fel. Den läkare och skötarna etc har sina egna problem och störningar. Det finns ingenting du kan göra för att ändra dem eller få dem att förstå. Slösa inte din energi på idioter.

Fokusera på dig själv i stället. Kan du tänkta dig att börja träna någonstans? Är gym etc stressande, kanske Friskis och Svettis kan vara något. Det är iallafall ett fullständigt opretentiöst ställe. Kanske kan någon i din familj hjälpa till att betala ett par gånger/alternativt ett kort.
Lycka till/Kramar SylviaP
Mer
16 år 1 månad sedan #115433 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Hur får jag det utskrivet?

Geta skrev: Att beklaga sig här på Viska, när man varken har
schizofreni eller psykos är inte rätt Forum.

OK, då kanske jag ska söka mig nån annanstans?
Mer
16 år 1 månad sedan #115435 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur får jag det utskrivet?
Raderat
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 1 månad sedan #115437 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur får jag det utskrivet?
Men Geta, det är bara bra att vi får en spännvidd på denna forum. Som sylviaplath hjälpte saari. Nu vart du lite väl lokalpatriotiskt!

Vars är världen på väg?