Får ej ta medicin mot eventuell adhd

Mer
13 år 6 månader sedan #343502 av Admin1
MsTibbs,

Det låter som du har diagnoser, där en psykos inte ger funktionsförluster, därför är nog att ta Concerta mindre risk för dig än det skulle vara t.ex vid schizofreni, där psykos kan ge funktionsförluster.
Mer
13 år 6 månader sedan #343503 av MsTibbs
Aja, det blir säkert bra... lär inte komma överens om detta.
Mer
13 år 6 månader sedan #343534 av zoegas
Så läkaren vill inte skriva ut tjack till dig.. Var glad för det.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 6 månader sedan #343537 av MsTibbs
Beror på vilken läkare man träffar, om de bedömer att man har behov. Vissa läkare vill helst att man har så få mediciner som möjligt, medan andra vill medicinera alla symtom. Så finns det olika patienter också... :)
Mer
13 år 6 månader sedan #343656 av Carol
Zoegas: Jag tycker det är en underlig kommentar du ger som svar på ett problem jag formulerar. Jag har haft koncentrationsproblem hela livet som har förstört min skolgång och vissa sociala sammanhang. Eftersom det är fastslaget att preparat som Ritalin och Concerta hjälper folk som har vissa koncentrationsstörningar, så är jag självklart besviken att min läkare inte tar det på större allvar. Det är min uppfattning att min livskvalité möjligen skulle kunna förbättras av det du kallar "tjack". :-)
  • Zoegas.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343660 av Zoegas.
Svar från Zoegas. i ämnet Får ej ta medicin mot eventuell adhd
Mjo, men det går inte att komma ifrån att det ÄR tjack..

Du får kanske vänta tills utredningen är klar så att man kan fastställa en diagnos. Koncentrationssvårigheter finns inte enbart i en adhd diagnos utan även schzofreni.