Hur mår ni som äter Abilify?

Mer
12 år 11 månader sedan #400794 av Admin1
Det är några här som Abilify inte alls fungerat för. Det verkar som endera är preparatet toppen eller så är det botten.
Mer
12 år 11 månader sedan #400798 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur mår ni som äter Abilify?
Man måste nog ha en lindrig psykos för att Abilify ska passa.
Mer
12 år 10 månader sedan #405677 av krokus
Tar Abilify 25 mg och har gjort det i snart fem år. Eller nja, jag började inte på 25 mg utan dosen har höjts allt eftersom.

Den enda biverkningen jag fortfarande märker av är förstoppning vilket jag tar Inolaxol för. Jag har inte märkt av någon rastlöshet, tror jag. Hur vet man om man är rastlös naturligt eller om det är på grund av Abilify? Jag minns ganska dåligt om jag var rastlös innan Abilify.

Edit: Glömde tillägga att jag har provat Zeldox, Risperdal och Invega också, men Abilify fungerar bäst för mig.
Mer
12 år 10 månader sedan #405678 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur mår ni som äter Abilify?
Har du märkt om du har förbättrats kognitivt, isan?
Mer
12 år 10 månader sedan #405683 av krokus
Hm, jag minns inte riktigt hur pass bra mina kognitiva förmågor var innan jag började med Abilify. Jag hade bra minne innan jag blev psykotisk, men det är ganska länge sen nu. Jag minns att jag hade en vän som sa till mig: "Vad dåligt minne du har fått! Så där var du inte förut."
Mer
12 år 10 månader sedan #405795 av skord

Lukas skrev: Har ni märkt av några biverkningar? Hur fungerar medicinen mot positiva och negativa symptom? Äter ni någon mer neuroleptika än Abilify? Hur är Abilify jämfört med eran tidigare medicin? Hur fungerar ni kognitivt och känslomässigt? Vilken dos tar ni?


kognitivt funkar det bra. känslorna sådär. minsta möjliga.


& helst inte alls.