Hur mår ni som äter Abilify?

Mer
12 år 9 månader sedan #412676 av helene_j
Svar från helene_j i ämnet abilify
För mig är den uppiggande.Har dock fortfarande problem med negativa symptom,speciellt känslomässig avtrubbning.Har svårt att känna min själ.Vet inte om de kommer bli bättre med tiden.

.
Mer
12 år 9 månader sedan #412681 av ensamflickan
Äter Abilify sen i maj i år. Så jag har inte så lång erfarenhet. Men jag har nästan blivit av med rösterna och det är skönt för det mesta. Ibland saknar jag dem.
Tycker jag har lite lättare att hantera ångesten också, men inte så bra som jag skulle önska. (De säger att jag har vanföreställningar. Har inte kläm på vilka dessa är, och kan inte bedöma om medicinen hjälper mot dem. Hur kan man veta det själv?)
Jag har mkt bättre allmänt känsloliv än med Zyprexa som jag åt tidigare - det tog kål på allt i känsloväg. Har svårt att sova ibland och drömmer mkt mardrömmar. Men det har jag gjort även när jag inte ätit medicin alls så jag vet inte om det finns ett samband där.
Inga biverkningar som ryckningar eller darrningar, muntorrhet eller viktuppgång för min del.
Mer
12 år 9 månader sedan #412836 av Admin1
helene_j,

Motion är bra för att motverka negativa symptom. Psykiatrin behandlar negativa symptom med bildterapi eller musikterapi och det har viss effekt faktiskt.
Mer
12 år 9 månader sedan #412871 av killergirl
Mina känslor är mycket nedsatta nuförtiden samt att jag glömmer vad jag sett på tv kan se samma program flera gånger om det är precis som ett nytt program hela tiden
Mer
12 år 9 månader sedan #412890 av Crusader
Käkar abilify 30mg jag kan bli väldigt rastlös av den. Kåt som ett djur har jag oxå blivit sedans jag bytte till abilify så jag är nöjd.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
12 år 9 månader sedan #413004 av bonnie
äter också abilify 20 mg...
men det tog lång tid innan
den började verka tycker jag...
för mig började symtomen att
avta först efter 6 månader...
Men jag åt visserligen risperdal
i flera år utan att symtomen avtog...
så jag är väl lite knepig antar jag...
eller är det så att sjukdomen mildrats...?
ingen aning... .?

/bonnie...