Hur mår ni som äter Abilify?

Mer
12 år 10 månader sedan #405812 av malin71
Jag tar 20 mg Abilify och tycker det är den bästa antipsykotika jag har testat. Innan hade jag Fluanxol bla och blev helt tom och hade mycket minnesförluster men det fungerar bättre nu.

Ett tag hade jag högsta dosen (30 mg) och då studsade mina tankar ovanligt mycket så vi sänkte den och nu är det "lagom" med tankar...

Lycka till med den!
Mer
12 år 10 månader sedan #405858 av Admin1
malin71,

Vad menar du med att tankarna studsade? Var det ökat tankeflöde eller tankerusningar, som du hade då?
Mer
12 år 10 månader sedan #405881 av malin71
Det är en bra fråga Admin1. Jag vet bara att jag hade otroligt många fragment av tankar som aldrig fick en slutpunkt. Det kändes som om mina tankar studsade runt som en ping-pong boll så att säga... Vet inte vad det kallas...?
Mer
12 år 10 månader sedan #406128 av Admin1
Kanske var det en mildare form av ökad tankeflöde för det låter som detta.
Mer
12 år 10 månader sedan #406166 av Nozzinan
Lukas, Abilify är väldigt bra om du har negativa symptom , men om du har mycket positiva symptom förvärras dom (har jag märkt)

av alla psykmediciner ja tagit så har nästan alla gjort mig sjukare både fysiskt och psykiskt, däremot behöver ja ta en låg dos av dem för att få sömn. tar 100mg till natten nu för tiden av Leponex , den e en jättebra sömn medicin men ger mig panikångest, särskilt vid höga doser och vid kombination av andra psykmediciner. ja skulle vilja ha Seroquel (inte prolong) till natten, det e den absolut bästa psyk medicin för att få sömn

sen är det väldigt individuellt med dessa mediciner, iallafall påstår läkare det
Mer
12 år 10 månader sedan #406390 av Admin1
Loco,

En annan fördel med Seroquel förutom sömnen, är att den har god effekt mot ångest och sedan kan också mardrömmar minska. Seroquel har också viss effekt mot depression.