Nu har jag börjat med Abilify, biverkningar och verkan

Mer
12 år 11 månader sedan #402938 av Lukas
Dag 3 på Abilify medicineringen. Fortfarande inga biverkningar av Abilify.
Kanske viss påverkan på negativa symptom som kan ha minskat något. Jag brukar tycka att det mesta är tråkigt och gå och lägga mig kl 2130. Nu är jag fortfarande uppe fast det är en timme senare än jag brukar sova. Jag har tagit fler promenader i dag än vad jag brukar göra. Så än så länge ser det hoppfullt ut.
Mer
12 år 11 månader sedan #402963 av Jonte
Det låter bra. Är väl det som är bra med abilify att det har verkan på negativa symtom. Men det känner jag även med zeldox.
Mer
12 år 11 månader sedan #402978 av Lukas
Dag 4 på Abilify medicineringen. Jag har inte haft några problem att sova. Möjlig biverkan: ögonen fuktar lite grann och jag får blinka lite oftare, jag ser dock fortfarande bra. Hoppas att synen inte försämras.
Mer
12 år 11 månader sedan #402994 av Admin1
Egentligen borde du ha mest biverkningar nu, när du har Abilify och Haldol i normaldos. När du trappar ner Haldol borde du må bättre, men vissa biverkningar av Abilify kan öka som illamående och sömnproblem.
Mer
12 år 11 månader sedan #403073 av Lukas
Dag 4 uppdat. Ögonen har slutat fukta. Har nu inga biverkningar av Abilify. Upptäckte till min glädje att det blivit kul att köra bil igen, körde 15 mil på varierande vägar utan att tycka att det var tråkigt. Förut har det gått bra att köra bil men det har varit tråkigt, nu är det kul. En älg sprang upp framför bilen på ett ställe så jag ställde mig på bromsen och hann stanna innan älgen, jag behövde inte väja för den. Reflexerna verkar alltså vara bra men det är kanske inte Abilifys förtjänst.
Mer
12 år 11 månader sedan #403138 av Lukas
Dag 5 på Abilify medicineringen. Biverkning: Svårare att sova, jag behövde ta en imovane för att kunna somna.