Nu har jag börjat med Abilify, biverkningar och verkan

Mer
12 år 11 månader sedan #402466 av Nissegossen
Lycka till och hoppas att den antipsykotiska verkan är tillräcklig!
Själv kan jag pga den orsaken inte ha Abilify!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 11 månader sedan #402517 av Jonte
Säger som nisse. Lycka till och hoppas den har tillräckligt antipsykotisk effekt. Jag kunde inte lr ha den pga för svag antipsykotisk effekt.
Mer
12 år 11 månader sedan #402610 av Lukas

Nissegossen skrev: Lycka till och hoppas att den antipsykotiska verkan är tillräcklig!
Själv kan jag pga den orsaken inte ha Abilify!

Tack Nissegossen! Tack Jonte!
Såhär på dag 2 känns det bra biverkningsmässigt eftersom även huvudvärken har gett sig så nu har jag inga biverkningar. Vi får väl se om det håller i sig. Nu ska jag äta Abilify 15mg och Haldol 3mg(Dvs båda preparaten på, för mig, full styrka) parallellt i 2 mån innan jag kommer trappa ned haldolen. Så det dröjer innan jag får veta om den antipsykotiska verkan av Abilify är tillräcklig.
Mer
12 år 11 månader sedan #402639 av Brygga
I ett sånt läge tycker jag att man skulle få hjälp med att ta sin medicin. Något stöd. Nå´n doskosulent eller liknande. Fast det blir väl för komplicerat.
Mer
12 år 11 månader sedan #402662 av Nissegossen
Ja, Lukas, inom 6 månader har du troligtvis svaret. Hoppas det går bra, håll oss underrättade.
Klarar du 6 månader har du nog tillräcklig styrka för att klara dig ifrån psykoser.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
12 år 11 månader sedan #402663 av Jesus/Magnus
äter abilify sedan ca 2v

verkar bra.