trilafon dekanoat

Mer
11 år 5 månader sedan #539165 av Mammuten
Svar från Mammuten i ämnet trilafon dekanoat

Leif skrev: Mammuten,

Byt för guds skull inte till Zyprexa (vidrig medicin) i alla fall och kom ihåg att en viss liten del av de som får Leponex dör av den.


Och hur sjutton ska man medicinera en svårt sjuk person som inte vill bli så där farligt aggressiv och psykotisk? Som gråter och säger att jag ska ge honom "medicin som hjälper". Och där det inte finns så värst många preparat som är godkända för tolvåringar?

Medicin är inte den enda hjälpen, men utan medicin skulle Fabian vara så svårt sjuk att han inte skulle kunna bo kvar i familjen. Utan medicin kan han inte ta till sig terapi eller vara i skolan (och de sakerna är svåra nog som det är trots hög dos Seroquel + Risperdal).

Vad är bäst? Ännu högre dos Seroquel? Leponex? Någon äldre antipsykotisk? Bita ihop och vänta på glutamat-antipsykotika? Jag önskar att jag visste :(
Mer
11 år 5 månader sedan #539213 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet trilafon dekanoat
Hurt har visst fått en ny medicin med just glutamat funktion och om den är så bra som han påstår, kan jag ju säga att om verkan är så bra som han påstår, så kan den ju revolutionera vården utav psykossjukdomar. Jag kan bara ge dig tipset Mammuten att ta kontakt med Hurt på forumet för att få så mycket upplysningar om preparatet han kan ge dig. Kanske din son kan vara med i studien? :tänk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #539218 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet trilafon dekanoat
Det forskas även om en ny sömnmedicin, där den kliniska prövningen redan är gjord och de väntar endast på att få den godkänd för bruk i både Europa och i USA. Hade jag fått reda på att studier pågick vid Salhgrenskas sömncentrum, hade jag begärt remiss dit utav min läkare samma dag jag fått reda på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #539259 av kath
Svar från kath i ämnet trilafon dekanoat
har bara lite hjärtklappning och yrsel om jag reser mig fort som bivverkningar.

personligen skulle jag vilja klara mig på bara en medicin men har insett att det går bara inte.
rösterna och den andra världen tar över, så fort jag försöker sänka medicinen.

jag har haft leponex men hade sådana jobbiga biverkningar att det inte gick att leva med men annars hade den bra effekt på dom psykiska problemen.
Mer
11 år 5 månader sedan #539282 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet trilafon dekanoat

Mammuten skrev: Och hur sjutton ska man medicinera en svårt sjuk person som inte vill bli så där farligt aggressiv och psykotisk? Som gråter och säger att jag ska ge honom "medicin som hjälper". Och där det inte finns så värst många preparat som är godkända för tolvåringar?



Clozapine eller Leponex ger bäst effekt mot aggressivitet och ger starkare antipsykotisk effekt när andra preparat inte ger effekt. Barnet Jani Schofield i USA fick Clozapine och har förbättrats. Pappan har skrivit en bok om henne.
www.viska.se/index.php/nyheter/2 ... chizofreni
Professor Elyn Sachs har schizofreni och använder Clozapine. Hon jobbar som professor fortfarande:
www.viska.se/index.php/nyheter/7 ... chizofreni
Mer
11 år 5 månader sedan #539285 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet trilafon dekanoat
kath,

Om antipsykotika ger otillräcklig eller dålig effekt kan man använda Clozapine eller Leponex som då ger bästa effekten. Man skall ha använt minst 2 olika antipsykotika för att få använda Clozapine.