Abilify

Mer
10 år 8 månader sedan #608857 av koi
Svar från koi i ämnet Abilify
Jag har Abilify och känner mig inte alls rastlös. Jag blev trött av den i början men inte längre har haft den i snart ett år.
Mer
10 år 8 månader sedan #608892 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilify
Lyllo du! Jag har provat Abilify två gånger och sista gången resulterade det i separation mellan min dåvarande sambo och jag. Men det är den bästa av de antipsykotika jag provat, jag fick alla känslor tillbaka, men tyvärr har den för liten antipsykotisk effekt, så jag blev prepsykotisk och var tvungen att återgå med omedelbar verkan till Trilafon injektioner jag hade innan och som jag fortfarande står på.
Förövrigt, ja jag blev också rastlös på Abilfy, samt att det "gungade" när jag gick, det kändes som sjögång, alltså ett litet rus av den, såsom att jag var på en båt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #608898 av Geta
Svar från Geta i ämnet Abilify
Då måste det ha varit ungefär som att vara omedicinerad, Nissegossen.
Mer
10 år 8 månader sedan #608963 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilify
Ja, jag klarar mig på en låg dos Trilafon och jag är van och nöjd med den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #609096 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify
Rätt Nissegossen för Abilify kan hos en del i början ge berusningskänsla. Antagligen beror detta på att Abilify har viss dopaminstimulerande effekt.

När du bytte till Abilify, Nissegossen trappade du ner Trilafon och trappade långsamt upp Abilify? Jag tror att man oftast gör så idag vid byte till Abilify, men man gjorde detta inte i början, vilket kunde leda till illamående och kräkningar t.ex.
Mer
10 år 7 månader sedan #611590 av hyperaktiv
Svar från hyperaktiv i ämnet Abilify
om man inte har höga halter dopamin så kommer inte medicinen verka utan bara bli verkningslöst o njurar kommer se till att de åker ut fort precis som c vitamin