Abilify

Mer
9 år 8 månader sedan #689372 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Abilify
Jag har också provat Abilify 2 gånger, men den fungerar inte för mig. :( 8O
Mer
9 år 8 månader sedan #689433 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify
Det är nog bäst att trappa upp Abilifydosen samtidigt som man trappar ner det gamla preparatet. Abilify har ju en dopaminstimulerande effekt. Abilify kan ge ångest och rastlöshet hos vissa. Cariprazin som snart kommer till USA är intressant - liknar Abilify men har bättre effekt. Kan nog bli ett bra preparat.
Mer
9 år 8 månader sedan #689435 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Abilify

Nissegossen skrev: Cosmos, hur många mg tar du utav Seroquel? Har quetiapin själv 50 mg till natten, men den dosen hjälper mig inte längre att sova.
Förbereder mig på en vaknatt inatt.

Jag har 400 mg till natten. Numera har jag depot men tycker 100 x 4 fungerar bättre.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
9 år 8 månader sedan #689436 av Miika
Svar från Miika i ämnet Abilify
Jag gillar inte Abilify, i början kunde jag inte sitta stilla utan var tvungen att röra på mig hela tiden
Mer
9 år 8 månader sedan #689438 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Abilify

Admin1 skrev: Det är nog bäst att trappa upp Abilifydosen samtidigt som man trappar ner det gamla preparatet. Abilify har ju en dopaminstimulerande effekt. Abilify kan ge ångest och rastlöshet hos vissa. Cariprazin som snart kommer till USA är intressant - liknar Abilify men har bättre effekt. Kan nog bli ett bra preparat.

Tror inte på dopaminhöjning. Det är ju faktiskt ett överskott av dopamin som i viss mån föder psykosen.
Mer
9 år 8 månader sedan #689626 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify
Abilify har en dopaminnormaliserande effekt och höjer där det är för lågt och sänker där det är för högt. Men effekten av Abilify skiljer sig inte så mycket från andra antipsykotika, men kanske kan den sociala och arbetsförmågan förbättras.