Medicinuppehåll

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 8 månader sedan #682406 av Fantasio
Jag har hållit upp med medicinerna ett tag. Inga symptom, fast jag sover lite dåligt. Ikväll ska jag ta halv dos, det vet jag räcker för förbättrad sömn när man är lite ovan vid medicinen.

Jag vet ju att Bitte klarat sig bra utan Zyprexa, finns här fler exempel? Hur långt blev ditt uppehåll? Varför började du ta medicinen igen?
Mer
9 år 8 månader sedan #682413 av Geta
Svar från Geta i ämnet Medicinuppehåll
1998 höll jag upp med medicinen ett halvår. Det slutade med förskräckelse.
Mer
9 år 8 månader sedan #682419 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Medicinuppehåll
Har gjort två uppehåll med Abilify. Det gick utmärkt, ja, bättre än utmärkt i 3½ vecka, sedan rasade jag ihop och fick börja med medicinen igen. Kunde inte sova alls. Det tog mig två veckor att komma tillbaka till "normal". Rätt jobbigt, men eftersom jag inte framhärdade med medicinutsättningen utan började igen så klarade jag mig utan dyrbara konsekvenser.

Fantasio. Medicinen du tar är starkare än Abilify. Den måste trappas ut för att hjärnan ska hinna vänja sig vara utan. Något som tar 2-3 år. Om man inte har en bakomliggande schizofreni, förstås. Då klarar man sig mycket bättre med medicin!

Jag försöker just nu med 10:4 medicinering. Namnet har jag hittat på själv. Men, att vara utan medicin lite då och då har jag faktiskt ordinerats av min doktor. 10 dagar med medicin och 4 utan. Det går att göra så med Abilify. Vet inte hur det är med andra mediciner.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
9 år 8 månader sedan #682448 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Medicinuppehåll
Klarar mig utmärkt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #682489 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Medicinuppehåll
Sluta inte med Clozapine för du får garanterat psykos. Onödigt att bli inlagd. Tråkigt också om effekten försämras, vilket kan ske efter psykoser. Sedan när du skall börja med Clozapine måste du trappa upp dosen.
Mer
9 år 8 månader sedan #682501 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Medicinuppehåll
Jag har slutat ett flertal gånger i mitt liv men det har blivit katastrof av det hela. Jag anser att jag är frisk med hjälp medicinerna...så varför riskera det hela genom att sluta?

Har du kommit överens med din läkare om detta, Fantasio? Man behöver någon som har lite extra koll på en när man slutar/trappar ned.

Kramar till dig :hjärta