Medicinuppehåll

Mer
9 år 8 månader sedan #682739 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Medicinuppehåll
Chansen att lyckas sluta med antipsykotikan är 5-10 % för alla med schizofreni, så chanserna är små. Fantasio borde vara symptomfri i 5 år för att få sluta med antipsykotikan.
Mer
9 år 8 månader sedan #682791 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Medicinuppehåll
Sedan sa Jesus till sina efterföljare: ”Om någon vill bli min efterföljare, så kan han inte längre tänka på sig själv, utan måste följa mitt exempel och vara beredd att dö.
Mer
9 år 8 månader sedan #682923 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Medicinuppehåll
Jag tycker att man skall sluta med antipsykotikan, när läkaren säger att du borde försöka sluta med antipsykotikan. Då kan man börja fundera på att trappa ner dosen, men det är inte säkert att det går bra då heller för några här har ändå fått psykos.
Mer
9 år 8 månader sedan #682932 av Geta
Svar från Geta i ämnet Medicinuppehåll
1984 sa min psykiater till mig att sluta med antipsykotikan. Det slutade med förskräckelse. Polisen hämtade
mig, då jag blev psykotisk.
Mer
9 år 8 månader sedan #683130 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Medicinuppehåll
Säkert 60 % avbryter medicineringen då och då, så de flesta har försökt att sluta med antipsykotikan flera gånger. Så många borde egentligen veta att de inte kan sluta med medicineringen. Det gör att det måste vara få som klarar av att sluta med antipsykotikan. Om man avbryter medicineringen ständigt har jag läst att man kan få 12 psykoser per år. Tycker att det låter mycket, men jag har läst den siffran.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 8 månader sedan #684111 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Medicinuppehåll
Jag känner mig ständigt arg, tyvärr märks det både här och på facebook. Jag tänkte att man borde "rensa upp" när jag promenerade förut. Jag är inte helt utan medicin. Är annars ofarlig.