Medicinerad mot ens vilja

Mer
8 år 11 månader sedan #745339 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Medicinerad mot ens vilja
Fantasio

Du måste givetvis få en medicin som du känner dig trygg med. Har du frågat om Solian? Den kan nog vara bra! Finns bara på licens. Annars har du testat Seroquel depot?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 11 månader sedan #745349 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Medicinerad mot ens vilja
Tack för tipsen, Drummer. Har inte testat var sig Solian el Seroquel depot.
Mer
8 år 11 månader sedan #745382 av Nissegossen
Hade för mig att jag tidigare har besvarat detta med Haldol, Contra Trilafon i denna eller en snarlik tråd.
Fantasio, ämnet är uttjatat, fråga läkaren om du kan få trilafon istället och går han inte med på det, får du strula och neka ta din Haldolspruta.

Nu skall jag vrida om kniven i detta sår och jag säger äntligen har vården fattat att om inte du tar pillerna, sätt in tvångsspruta.
Du har dig själv att skylla Fantasio.
Nu, lägger jag inte in fler inlägg i denna fråga, utan kommer att passera denna och andra trådar med samma mening som denna tråd.
Av mig får du alltså ingen support i denna tråd mera, du vet exakt vad du skall göra!

Gör det!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #745407 av tequilarose
Jag är fett olycklig pga fetman men egentligen inte pga biverkningar av mediciner...... Trots det kommer jag behålla min spruta för den gör mej frisk vilket jag älskar över allt annat i hela vida universum !
Mer
8 år 11 månader sedan #745434 av Janis
Svar från Janis i ämnet Medicinerad mot ens vilja
Jag ar nyss pratat med en sjuksköterska ang. dossänkning och även om det troligtvis inte blir någon just nu känner jag mig hörd och tagen på allvar. Jag kan tänka mig att det är det du saknar Fantasio, att någon hör vad du säger och respekterar det. Man har rätt till sina känslor utan att för den sakens skull bli överkörd. Ibland behöver man bara få ösa ur sig och man kommer göra det så länge man har behov av det och det är inte fel! Hoppas du hittar nån bra att prata av dig med som inte kör över dig, utan tillåter dig att ha dina tankar och känslor.
Mer
8 år 11 månader sedan #745442 av Tessa35
Svar från Tessa35 i ämnet Medicinerad mot ens vilja
Till tequila rosé - jag hoppas jag hittar medicinen som hjälper mig på samma sätt. Mår dåligt på Olanzapine nu. Har gått upp tjugo kilo. Längtar så efter att må bra igen. Tessa