Medicinerad mot ens vilja

Mer
8 år 11 månader sedan #743065 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Medicinerad mot ens vilja

Geta skrev: Haldol är en hemsk medicin.


Allt är individuellt!
Mer
8 år 11 månader sedan #743067 av Geta
Svar från Geta i ämnet Medicinerad mot ens vilja
Har du testat Haldol, Drummer?
Mer
8 år 11 månader sedan #743068 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Medicinerad mot ens vilja
Min systers mans syster går på Haldol och den hjälper bra enligt henne. Jag har ingen erfarenhet av Haldol.
Mer
8 år 11 månader sedan #743071 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Medicinerad mot ens vilja
Säg till din läkare att medicinen gör så du mår sämre, vips så får du en ny. Det är bara att säga till, men då måste du säga till dem och inte smita därifrån. :)
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 11 månader sedan #743072 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Medicinerad mot ens vilja
Jag hoppas du har rätt, Traxerity. Är det ingen annan som är missnöjd med sin medicinering?
Mer
8 år 11 månader sedan #743074 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Medicinerad mot ens vilja

Fantasio skrev: Japp, biverkningar. Kanske är jag "för frisk", så det är därför min kropp svarar negativt på medicinen jag får.


Jag har testat många anti-depressiva utan ngn direkt effekt. Jag har känt mig deprimerad, men kanske inte varit det och då hjälper dom inte. Jag har nog haft mer ångest än depression, därför att lugnande medicin hjälper mig mycket bra. Kanske är det så att det är annat än psykosproblematik som är ditt problem. Jag läser om din ångest här på Viska ibland. Du kanske lider av ngn ångestsjukdom, som tvångstankar, social fobi eller generaliserat ångestsyndrom som du behöver få hjälp med för att må bättre. Kan det vara ngt sådant? Hoppas du hittar en lösning, för det är du värd!