Hur upplever ni effekten av sömnmediciner?

Mer
8 år 8 månader sedan #765956 av Amandara
Jag fick imovane för några dagar sedan och det magiska har hänt att jag är vaken längre på kvällarna, stiger upp tidigare på morgnarna och är pigg på dagen dvs utan att behöva sova någon timme på eftermiddagen. Det verkar som att jag haft dålig effektivitet i min sömn tidigare (vilket kanske kan bero på alkohol) och att jag med imovane sover djupare. Jag vågar knappt tro att detta är sant för det är en sådan massiv livskvalitetsförbättring........väntar på att bublan ska spricka men peppar peppar så verkar det mycket positivt.
Mer
8 år 8 månader sedan #765968 av krokus
Har för mig att jag upplevde liknande när jag tog Imovane i kombination med Propavan.
Mer
8 år 8 månader sedan #765970 av Amandara
håller det i sig då???? orolig....
Mer
8 år 8 månader sedan #765980 av krokus
Det vet jag inte. Imovane har ju risk för tillvänjning.
Mer
8 år 8 månader sedan #765983 av nörden
Har prövat ett flertal sömnmediciner.Samtliga har haft för mycket biverkningar b.l.a sömngång,metallsmak i munnen och huvudvärk.Sov bara 2 timmar mer med sömnmedicin än vanligt,men kände mig tröttare på dagen än utan sömnmedicin.
Mer
8 år 8 månader sedan #766100 av Admin1
Om antipsykotikadosen är för låg kan sömnen bli dålig. Tillfälliga sömnproblem kan lösas med tillfällig höjning av antipsykotikan. Jag brukar göra så och för mig räcker det med högre dos en natt. Rätt nöjd med Quetiapine, som sömnmedel fast jag har den som antipsykotika också. Jag tar 150 mg.