Hur upplever ni effekten av sömnmediciner?

Mer
8 år 8 månader sedan #766669 av Nissegossen
Hej och välkommen regnbue! Jag använder ett generika av seroquel och då quetiapin och har ordinerad dos 50mg men jag har tillåtelse att ta 100mg. Sover för det mesta gott på 75mg+ att jag tar 2 st 5mg Theralen. Det gör jag för att jag tidigare hade theralen och har byggt upp lager när jag hade den i dosdisp när jag hämtade ut den på apoteket var 14 dag. Jag sover gott på kombinationen.

Vet inte om min nuvarande läkare vet om det. Ingen kontinuitet på personalen här på öppenvården för närvarande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 8 månader sedan #766768 av Admin1
regnbue,

Som Nissegossen föreslår så skulle du kunna ta Quetiapin tabletter till natten som sömnmedel. Skulle gissa att kanske 100-150 mg skulle kunna fungera, men kanske lite högre dos. Quetiapin kan användas som sömnmedel för det bryts ner ganska snabbt.
Mer
8 år 8 månader sedan #766802 av regnbue
Takk :) jeg får høre med legen.
Mer
8 år 8 månader sedan #766837 av Kloppe
Har en variant av Stilnoct vid behov till sömnen. Kan bara säga att jag mår ap-dåligt oftast dagen efter. Så därför tar jag inte pillren längre.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
8 år 8 månader sedan #767008 av Admin1
Har någon märkt om närminne och koncentration har förbättrats när ni började med Stilnoct eller Imovane?
Mer
8 år 8 månader sedan #767016 av Geta
Nej, precis efter att jag tagit zolpidem (stilnoct) förlorar jag allt närminne.
Jag gillar att fundera på nätterna. Det går inte med sådan medicin.