Hur upplever ni effekten av sömnmediciner?

Mer
8 år 8 månader sedan #766300 av Admin1
Dålig sömn vid schizofreni brukar orsakas av för mycket dopamin och för lite GABA. Så två typer av medel kan passa antipsykotika som sänker dopamin eller Imovane eller Stinoct med GABA-effekt.
Mer
8 år 8 månader sedan #766354 av regnbue
Jeg brukte 900 mg Seroquel når jeg var psykotisk, og sov for det meste ganske bra på det. Bruker nå 6 mg Risperdal og 15 mg Zyprexa men sover ikke like bra på de. Tar Sobril 15 mg av og til for søvnen men det funker bare noen ganger.
Mer
8 år 8 månader sedan #766355 av Geta
Hej och välkommen!

Igår såg jag två regnbågar från min balkong.
Mer
8 år 8 månader sedan #766357 av Richard

Geta skrev: Hej och välkommen!

Igår såg jag två regnbågar från min balkong.

Såg jag också i fredags:

Mer
8 år 8 månader sedan #766586 av Admin1

regnbue skrev: Jeg brukte 900 mg Seroquel når jeg var psykotisk, og sov for det meste ganske bra på det. Bruker nå 6 mg Risperdal og 15 mg Zyprexa men sover ikke like bra på de. Tar Sobril 15 mg av og til for søvnen men det funker bare noen ganger.


Zyprexa ger mer trötthet än Risperdal och ger också lite starkare antipsykotisk effekt. Har du provat högre doser av Zyprexa än 15 mg?
Mer
8 år 8 månader sedan #766600 av regnbue
Har brukt 35 mg Zyprexa tidligere uten Risperdal men jeg sov best på 900 mg Seroquel. Zyprexa er den medisinen som har best effekt for meg utenom Leponex. Fikk forstoppelse og dårlig hukommelse av 900 mg Leponex så jeg kunne ikke bruke den men den hadde like bra effekt som Zyprexa.