Zyprexa rävgift

Mer
8 år 3 månader sedan #797156 av sirap
Svar från sirap i ämnet Zyprexa rävgift
Ja, hungern är inte av denna värld! Jobbigt också när man ser viktkurvan peka uppåt och man börjar tröstäta ännu mer socker och fett... ;-( Men det ska väl bli fason på nu, hoppas jag.
Mer
8 år 3 månader sedan #797342 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa rävgift
En sak som är intressant med Zyprexa är att den har liksom bensodiazepiner effekt på GABA. Zyprexa är kemiskt besläktad med bensodiazepiner. Om 5 år finns troligen Zyprexa utan viktuppgång. De sluttestar Zyprexa med en tillsats som tar bort viktuppgång.
Mer
8 år 3 månader sedan #797345 av sirap
Svar från sirap i ämnet Zyprexa rävgift
Om det du säger om GABA stämmer, Admin1, så är det inte konstigt att jag blev så trött. Och glömsk. Äter ju redan benzo.
Mer
8 år 3 månader sedan #797594 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa rävgift
Zyprexa har också Akineton-lik effekt och det kan försämra närminnet. Tror mer på det än GABA effekten. Det positiva med Akineton-effekten är att darrningar, stelhet minskar dvs extrapyramidala biverkningar.
Mer
8 år 3 månader sedan #797600 av sirap
Svar från sirap i ämnet Zyprexa rävgift
Nu har jag knappt något närminne alls efter att ha börjat med Abilify och Seroquel igen, men Zyprexa har ju så lång halveringstid att det inte går att utesluta en kombinerad antikolinerg effekt.
Mer
8 år 3 månader sedan #797885 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa rävgift
Seroquel har också antikolinerg effekt och även Clozapine har det, så de kan också försämra minnet. När man har använt sig av minnesträning, så har träningen givit sämre resultat för de som har Zyprexa och Seroquel.