Venlafaxin

Mer
8 år 4 månader sedan #797934 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Venlafaxin
Kan man ta venlafaxin varannan dag. Jag undrar för om jag t.ex. tycker dosen är för hög. Det är kapslar och de går inte dela.

Anchored in Christ ✟

  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
8 år 4 månader sedan #797954 av lonely
Svar från lonely i ämnet Venlafaxin
Ja det visste jag inte men för mej var det högsta grad allvarligt admin jag hitta en notering i usa att folk blivit mordiska två ggr oh mördat pga efexor! Sedan att mörkertalet måste såklarr större eller når inte fram på statistik pga andra anledningar som tex läkarw förnekar det eller andra åsikter som inte e av det korrekta utslaget hur det egentligen ligger till, du tror väl på mej? Haha lustig fråga mena inte va nyfiken men jag är det ändå vad du tror och tycker!!!
Mer
8 år 3 månader sedan #798121 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Venlafaxin
Det är inte säkert att det där med mordiskheten stämmer eftersom det var bara 2 fall. De kan skylla på Efexor för att få lindrigare straff eller bli friade. Alla biverkningar, som står i FASS stämmer nog inte och särskilt inte sällsynta biverkningar. Även de som får placebo får biverkningar fast oftast i mindre grad. Den perfekta medicinen är den som har mindre biverkningar än placebo.
Mer
8 år 3 månader sedan #798135 av Richard
Svar från Richard i ämnet Venlafaxin

zoidar skrev: Kan man ta venlafaxin varannan dag. Jag undrar för om jag t.ex. tycker dosen är för hög. Det är kapslar och de går inte dela.

Jag tror det. Det är depotkapslar, alltså långverkande. Om jag glömmer att ta dem en dag, så märker jag ingenting.
Mer
8 år 3 månader sedan #798216 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Venlafaxin
Jag har beslutat att vänta med venlafaxin. Har precis börjat med örter också. Blir för mycket på en gång.

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 3 månader sedan #798363 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Venlafaxin
Vid schizofreni verkar tillägg av antidepressiva minska dödligheten och samma sak gäller antipsykotika.